بزرگترین فرودگاه انگلیس موسوم به هیترو که بر اثر همه‌گیری کرونا و کاهش مسافرت‌های هوایی ۴ میلیارد پوند متضرر شد، پیش‌بینی کرده که در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) هم به دلیل نوسانات اوضاع بهداشتی در جهان، میزان سودی که بتواند خسارت تحمیل شده را جبران کند، کسب نخواهد کرد.

بازار کساد سفرهای هوایی در بزرگترین فرودگاه انگلیس

به گزارش قدس آنلاین یک سخنگوی فرودگاه هیترو روز سه‌شنبه به شبکه خبری اسکای گفت: تقاضا برای سفرهای هوایی ثابت نیست و ما انتظار داریم که تعداد مسافران پس از تابستان به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی افزود: ما در حال حاضر شاهد لغو خدمات خطوط هوایی در پاییز هستیم و افزایش هزینه‌های سوخت، رشد منفی اقتصاد، جنگ در اوکراین و همه‌گیری کرونا باعث نوسان در تقاضاها شده است.

انگلیس ماه گذشته در اقدامی بحث‌برانگیز تمام محدودیت‌های کرونایی از جمله در حوزه مسافرت را لغو کرد. اما سختگیری‌های بهداشتی همچنان در بیشتر کشورها برقرار است و مسافران نیازمند ارائه گواهی واکسن و یا آزمایش منفی پی‌سی‌آر هستند.

مقامات فرودگاه هیترو همچنان نگران شیوع سویه‌های جدید کرونا و بازگشت محدودیت‌های مسافرتی در انگلیس هستند. تا پیش از شیوع کرونا بالغ بر ۸۰ مسافر از فرودگاه هیترو جابه‌جا می‌شود اما اینک دربهترین حالت تخمین زده می‌شود که حداکثر ۵۲.۸ میلیون مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شوند.

هیترو در تلاش است تا با افزایش ۵۶ درصدی مالیات مسافران بخشی از زیان خود را جبران کند. سازمان هواپیمایی کشوری انگلیس با پیشنهاد افزایش مالیات مسافران که برای هر نفر حدود ۳۴ پوند و ۴۰ پنس محاسبه خواهد شد موافقت کرده است.

این فرودگاه قصد داشت تا مالیات ها را ۹۰ درصد افزایش دهد و با سرعت بیشتری خسارت سنگین ناشی از همه‌گیری کرونا را جبران کند که با مخالقت نهادهای ذیربط انگلیس مواجه شد.

مقامات هیترو می‌گویند که آمار سفرهای هوایی در ماه مارس گذشته به بالاترین حد از زمان شیوع کرونا رسید اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اوضاع تا پنج سال دیگر عادی نخواهد شد. هیترو که میزبان پروازهای کوتاه و طولانی متعددی است سال گذشته جایگاه شلوغ‌ترین فرودگاه اروپا را به شارل‌دوگل فرانسه واگذار کرد.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.