وزیر بهداشت گفت: مرگ ۷۰۰ بیمار کرونایی در روز فاجعه تاریخی بود و دولت سیزدهم نقش موثری در کنترل بیماری داشت.

وزیر بهداشت: مرگ روزانه ۷۰۰ بیمار کرونایی فاجعه تاریخی بود

به گزارش قدس آنلاین ، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در سالن همایش‌های رازی ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه اظهار داشت: باید سلام و درود فرستاد بر تمام خبرنگاران شهید که در حیطه و زمان‌های مختلف به شهادت رسیدند. خبرنگارانی که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر مبارزه با استکبار و زورگویان و سلطه گران قرار دادند و در این راه به لقای محبوب رسیدند.

عین‌اللهی گفت: در حوزه سلامت یکی از ارکان مهم خبرنگاران هستند و خبرنگار در قبال ملت و کشور مسوول است و در قبال منافع ملی و اعتقادات فکری مسوول است و این مسوولیت محدودیت نمی‌آورد و راه رسیدن به کمال در این حرفه مقدس را هموارتر می‌سازد.

وی گفت: در نهایت خبرنگار به جایی می‌رسد که جز رضایت حضرت دوست را نمی‌بیند و ما معتقدیم خبرنگاران عاشق واقعی انسانها و سلامت انسانها هستند. در نظام سلامت عوامل مختلفی سلامت جامعه را بوجود می‌آورد و همه سازمان‌ها در سلامت موثرهستند و سازمانی باید پیوست سلامت داشته باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما در وزارت بهداشت معلول اتفاقات و درمان مردم هستیم، سلامت وجه همگانی است ، در آستانه ورود به هفته سلامت هستیم و حضور خبرنگاران در این هفته و عرصه مفید و موثر است.

وی گفت: سلامت پایه همه کارهای اجتماعی و فرهنگی است و مردم قبل از کرونا این موضوع را اینطور ملموس حس نکرده بودند.اگر سلامت نباشد آموزش تعطیل می‌شود و تفریحات نیز از بین می‌رود. در کرونا ما فهمیدیم اختلال در سلامت یعنی چه. این خبرنگاران هستند که می‌توانند در اطلاع رسانی نقش داشته باشند و تمام کاستی‌ها و فرایندها را می‌بینند و به ما در راستای رفع کاستی‌ها کمک می‌کنند.

عین‌اللهی ادامه داد: طی هفت ماه اخیر در شروع کار دولت با نحوه سنگینی از بیماری کرونا مواجه بودیم و روزانه ۵۰ هزار بیمار سرپایی و هفتصد مرگ و میر داشتیم و فاجعه تاریخی را سپری کردیم. مردم و رسانه‌ها همکاری خوبی داشتند و مردم را ترغیب کردند که واکسن بزنند. امروز شش مرکز تولید واکسن داخلی داریم و ۱۴۸ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شد و شور نشاط مردم در عید نتیجه همکاری مردم و همکاران من و رسانه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با بهتر شدن خدمات درمانی در سلامت مردم نقش موثرتری داشته باشیم رسالت امروز ما در نظام سلامت خدمت به محرومین است و امیدواریم با کمک همکاران ما به محرومین خوب خدمت کنیم.

وی افزود: نیروهای اورژانس تعطیلات عید را بر خود حرام کردند و به سه میلیون نفر خدمت ارائه دادند.

عین‌اللهی حضور خبرنگاران در میدان‌های مختلف را ویژگی بارز خبرنگاران دانست و عنوان کرد: مسوولان برای موفقیت باید در میدان حضور داشته باشند و از پست میز نمیتوان مشکلات را حل کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.