طرح تسهیل صدور مجوز برخی کسب‌وکارها سرانجام پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ تصویب و با امضا ریاست جمهور ابلاغ شد. براساس این طرح بسیاری از مراحل پر پیچ و خم اخذ مجوز کسب و کار اصلاح شده و امضا طلایی و انحصار از کسب و کارها به ویژه انحصار وکلات زدوده می‌شود.

آخرین میخ بر تابوت انحصار

طرح تسهیل صدور مجوز برخی کسب‌وکارها سرانجام پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ تصویب و با امضا ریاست جمهور ابلاغ شد. براساس این طرح بسیاری از مراحل پر پیچ و خم اخذ مجوز کسب و کار اصلاح شده و امضا طلایی و انحصار از کسب و کارها به ویژه انحصار وکلات زدوده می‌شود. کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی از مسئولان و کارشناسان پیگیر این طرح ضمن ابراز خشنودی از تصویب و ابلاغ این طرح، در شبکه‌های اجتماعی از مزایای طرح مذکور نوشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.
سیدشمس‌الدین حسینی، نماینده مجلس:
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار ابلاغ شد. تعارض منافع برخی تشکل‌ها تا جایی پیش رفت که از توهین به من هم دریغ نکردند، ولی صبوری کردم. در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم، سرزنش‌ها گر کند خار مغیلان غم مخور.
سیدمحمد هادی سبحانیان، معاون وزیر اقتصاد:
قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار؛ گامی دیگر در راستای تسهیل فضای کسب‌وکار کشور است. در ادامه اقدامات پیشین و به پشتوانه قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، به نبرد با ذی‌نفعان انحصار و صاحبان امضاهای طلایی خواهیم رفت. ان‌شاءالله. موظفیم فرش قرمز برای اشتغال جوانان کشور پهن کنیم.
سیدامیر سیاح، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس:
ابلاغ قانون تسهیل صدورمجوزها، آخرین میخ بر تابوت انحصارهای حقوقی بود. جشن این پیروزی بماند بعد از اجرا و بهره‌مندی اقتصاد ایران از منافع بازار خدمات حقوقی به خصوص: ۱. قراردادهای تجاری بهتر، کاهش اختلافات تجاری و حل و فصل سریع‌تر آنها؛ ۲. ارتقای امنیت اقتصادی و رضایت عمومی در بازارها.
کیان مهزاد:
ابلاغ طرح تسهیل از کارهای ماندگار مجلس و دولت است که هم موجب رونق اشتغال و هم موجب زدودن امضاهای طلایی، تعارضات منافع و انحصارها و فسادها. مخالفان بیشتر نگران منافع‌شان هستند، اما خیر طرح به جوانان بسیاری می‌رسد که سال‌ها پشت امثال آزمون وکالت عمر تلف می‌کنند. از این طرح‌ها بیش باد...
حسین صادقی‌نژاد:
حذف قوانین دست و پا گیر نیز از اقدامات مهم دیگر است که می‌تواند به جای دلالی برای کار تولیدی مطلوبیت و مزیت به‌وجود آورد. مهم‌ترینش هم تسهیل صدور مجوز است و حذف دستورالعمل‌های یک شبه و... خوشبختانه امروز دولت به دنبال اجرای سیاست‌های اینچنینی است و می‌توان به رونق تولید امیدوار بود...
محمدصادق عبداللهی:
هشتگ طرح تسهیل را دنبال کنید و ببینید چه کسانی مخالفند؛ عمدتاً یا کارآموز یا وکیل کانون وکلایند! یعنی کسانی که نمی‌خواهند بازار سکه‌شان از انحصار درآید! یکی هم چند روز پیش نوشته بود با ارائه آموزش حقوقی به جامعه هم مخالفیم، چون مراجعین‌مان کم می‌شود! رسماً ملت را عابر بانک می‌بینند!
احمد نظری:
تصویب طرح تسهیل مجوز کسب و کارها در مرحله اول موجب خواهد شد با رشد خوبی در ارائه خدمات حقوقی مواجه شویم که قطعاً می‌تواند موجب جلوگیری از بسیاری ضررها و زیان‌هایی شود که مردم به خاطر گران بودن خدمات وکالت متحمل می‌شدند. دست مریزاد به پیگیران طرح.
مهسا فتحی:
اگر می‌خواهید به اهمیت طرح تسهیل پی ببرید سری بزنید به هزاران پرونده‌ای که به دلیل نداشتن وکیل شکست خورده‌اند. مقایسه‌ای کنید بین نسبت وکلای ایران و سایر کشورها. نمی‌شود به خاطر اینکه عده‌ای می‌خواهند چند برابر دربیاورند، ملت را محروم کرد.

منبع: روزنامه جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.