رئیس مرکز مشارکت های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور، اولویت‌های موجود در موضوع آسیب‌های اجتماعی را آسیب‌های حوزه اعتیاد و اختلالات روانی برشمرد و از تشکل‌های غیردولتی خواست تا روی این موضوع دقت و تمرکز داشته باشند.

اعتیاد و اختلالات روانی از اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین از سازمان بهزیستی کشور،  امیرحسین عرب زاده در سومین نشست هم‌اندیشی شرکای اجتماعی این سازمان با اشاره به لزوم همگرایی و انسجام بیشتر بین تشکل‌های مردم نهاد در حوزه فعالیت های بهزیستی افزود: در حوزه توانبخشی مجموعه هایی که به یاری سازمان بهزیستی می آیند از انسجام بیشتر و بهتری برخوردار هستند، اما در دیگر حوزه های تخصصی مقداری ضعف احساس می‌شود و همگرایی موسسات غیر دولتی کمتر است و لازم است که راهکارهایی ارائه شود تا تشکل های غیردولتی همکار در حوزه های دیگر نیز بتوانند برای رسیدن به اهدافشان راه آسان‌تری را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه معاونت مشارکت های مردمی پشتیبانی کننده حوزه های تخصصی است، ادامه داد: در سال‌های قبل با توجه به تجارب موجود و کمک های تشکل های غیر دولتی به سازمان بهزیستی، اتفاق‌های خوبی رقم خورده است، یکی از اولویت های کشور در حال حاضر، موضوع  آسیب‌های اجتماعی است که ضروری هست تشکل‌های غیردولتی به طور جدی روی این موضوع دقت و تمرکز داشته باشند و راه ‌حل‌های موجود را برای انسجام و تعامل بیشتر بین حاکمیت و مجموعه های غیردولتی در این زمینه پیدا کنند.

عرب زاده گفت: هدف اصلی از برگزاری این نشست ها شناسایی و احصای ظرفیت موجود در تشکل‌های غیر دولتی و شیوه های انتقال تجارب و رسیدن به یک همگرایی است تا در نهایت سازمان بهزیستی به نمایندگی از حاکمیت بتواند تسهیل‌گری و رفع موانع و در صورت نیاز تغییر قوانین و مقررات را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: در مرحله اول نیمی از کار را تغییر سیاست ها انجام می دهد اما اگر فرایندها به درستی تدوین نشود کار به سرانجام نمی رسد و درخواست ما این است که در تغییر فرایندها هم سازمان بهزیستی را تنها نگذارید.

در این نشست همچنین مدیران پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و امور مشاوره و روانشناختی از سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران انجمن ها و تشکل های تحت پوشش بهزیستی به بیان مشکلات و راه های تعامل و هماهنگی بیشتر پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.