رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت، ضمن ابراز مسرت نسبت به ثبت رسمی این ایام در تقویم رسمی کشور گفت: دهه کرامت از اول تا یازدهم ذی‌القعده بوده و با ولادت امام رضا (ع) به پایان می رسد.

دهه کرامت فضای نشاط دینی مومنانه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در جریان برگزاری نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این ایام فضایی برای نشاط دینی مومنانه است؛ در طول دهه به منظور تحقق هرچه بیشتر این مساله با همکاری ۳۴ دستگاه، پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی افتتاح و اجرا می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در این جلسه اظهار کرد: ۱۵ سال است که متولیان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در راستای برگزاری هرچه بهتر دهه کرامت با یکدیگر همکاری دارند و مجموعا ۳۴ دستگاه در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دهه کرامت اتفاقات مبارکی است به نام اهل بیت(ع) رقم می‌خورد، افزود: ائمه(ع) سرمایه‌های عظیم اجتماعی هستند و قطعا اگر امروز بخواهیم آسیب‌های اجتماعی جامعه را درمان کنیم بهترین مدل آن استفاده از این سرمایه‌ است؛ به ویژه که با شعارهایی که هر سال انتخاب می‌شود از جنبه‌های مختلف به محرومان و مستضعفان کمک می‌شود.

حجت‌الاسلام  ارزانی با بیان اینکه اعتاب اربعه ظرفیت عظیمی دارند؛ تصریح کرد: تلاش ما این است برنامه‌هایی را که در طول سال و این دهه برگزار می‌شود علاوه بر فاخر بودن، منجر به استفاده از ظرفیت همگرایی و هم‌افزایی شود. نکته قابل توجه اینکه در این ایام برخی برنامه‌ها به صورت مشترک از سوی چند دستگاه برگزار شده و از سوی دیگر این موارد در کنار برنامه‌هایی است که اعتاب مقدسه دارند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود از آیت‌آلله ری‌شهری، یاد کرد که هر سال اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت محضر وی می‌رسیدند و ابراز امیدواری کرد که امسال هر ۳۴ دستگاه امکان دیدار با آیت‌الله رئیسی را داشته باشند چراکه آن زمان که رئیس جمهور به عنوان تولید آستان مقدص رضوی فعالیت داشت، اعضای شورا محضر وی رسیده بودند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور (فهما) با بیان اینکه شش کارگروه در شورای هماهنگی دهه کرامت فعالیت می‌کنند، گفت: از جمله آنها می توان به کارگروه تشکل‌های مردمی، دانشگاهیان، فرهنگی، ارتباطات و فضای مجازی اشاره داشت.

حجت‌الاسلام ارزانی در ادامه به پنج نکته و درخواست در رابطه با ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: نخستین مورد طرح مساله ایجاد نشاط در جامعه در فضای دهه کرامت در هیات دولت است، چراکه فضای دهه کرامت فضای نشاط مومنانه به معنای دینی خودش است؛ اگر این مساله در هیات دولت مطرح شود و هر وزارتخانه با توجه به اقتضای ماموریت‌های خود ورود کنند ارزشمند است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت افزود: مورد دوم افتتاح پروژه‌های مهم در این ایام است، سومین مساله دیدار با سران قوا است، مساله بعد درخواست از استانداران برای حمایت از جریان‌های مردمی در دهه کرامت است که می‌تواند با ابلاغی که استانداران انجام می‌دهند مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه به بحث انتشار اخبار دهه کرامت اشاره کرد و افزود: با توجه به پروژه‌های مختلفی که در این ایام اجرای می شود، هر چند روز یکبار اخبار مسرت بخش داریم، در این راستا اگر بتوانیم بسته‌ای از این اخبار اعم از خبرهای مربوط به ایجاد تسهیلات برای مردم و برنامه‌هایی که در دهه برگزار می شود آماده کنیم، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به مساله ایجاد نشاط در جامعه، در این عرصه قدم برداشته ایم.

در پایان از پوستر جشنواره بین المللی امام ر ضا (ع) رونمایی شد.

جلسه مشترک «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان بزرگداشت دهه کرامت از جمله نمایندگان اعتاب مقدسه و نهادهای فرهنگی کشور روز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت در محل این وزارتخانه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.