رئیس جمهور با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند با نقض برجام ایران را تحت شدیدترین فشارها قرار دهند اما امروز رسما اعتراف می‌کنند که در اعمال فشار حداکثری به ایران شکست مفتضحانه‌ای خورده‌اند.

 رئیسی: آمریکایی‌ها رسما به شکست خود مقابل ایران اعتراف کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار ژنرال «ویو فنگ» وزیر دفاع جمهوری خلق چین با بیان اینکه تحولات منطقه‌ای و جهانی، ارزش همکاری‌های راهبردی ایران و چین را بیش از گذشته نشان می‌دهد، تأکید کرد: یکجانبه‌گرایی و سلطه‌طلبی با هدف کنترل کشورها و ممانعت از رشد اقتصادی پایدار جهان شکل می‌گیرد و مقابله با یکجانبه‌گرایی و ایجاد ثبات و نظم صرفاً از طریق همکاری قدرت‌های مستقل و هم‌اندیش میسر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در ایران وجود دارد، افزود: ظرفیت‌های بی‌نظیر ایران در حوزه حمل و نقل بین‌ منطقه‌ای، ظرفیت‌های ایران در امنیت انواع انرژی و همچنین همکاری‌های زیرساختی منطقه‌ای، بسترهای جدی برای همکاری و سرمایه‌گذاری هستند.

رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند با نقض برجام ایران را تحت شدیدترین فشارها قرار دهند اما امروز رسما اعتراف می‌کنند که در اعمال فشار حداکثری به ایران شکست مفتضحانه‌ای خورده‌اند.

وی تاکید کرد: ملت ایران نشان داد که می‌شود با مقاومت و ایستادگی به حقوق و خواسته‌های آرمانی خود دست یافت.

ژنرال «ویو فنگ» وزیر دفاع جمهوری خلق چین نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورش برای آیت‌الله رئیسی گفت: تقویت روابط بین ایران و چین همواره و بخصوص در شرایط بحرانی و ناآرام کنونی جهان برای منطقه و جهان امنیت‌آفرین است.

وزیر دفاع جمهوری خلق چین افزود: ایران و چین می‌توانند در همه مسائل جهانی با یکدیگر همکاری داشته و به توسعه صلح و آرامش در جهان کمک کنند.

ژنرال ویو فنگ تصریح کرد: یکجانبه‌گرایی مانع رشد اقتصادی پایدار جهان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.