در آستانه روز جهانی قدس، مراسم «منبر القدس» (تریبون قدس) شامگاه سه‌شنبه به صورت اینترنتی برگزار شد و در آن، رهبران جنبش‌های مقاومت منطقه، سخنرانی و تأکید کردند مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از مسئله فلسطین ادامه خواهد داشت.

همه برای قدس

به گزارش فارس، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ضمن تمجید از حکیمانه بودن اعلام روز قدس از سوی امام خمینی(ره)، گفت: راهبرد دشمن اسرائیلی، حساب باز کردن روی زمان و فراموشی مسئله فلسطین بود و اینکه ملت‌های منطقه مسئله فلسطین را رها کرده و ناامید و سرشکسته شوند. 
سیدحسن نصرالله با بیان اینکه امروز قدس بار دیگر موضوع اصلی خواهد بود، ادامه داد: محور مترقی مقاومت را باید محور قدس نامید؛ زیرا قدس، نقطه وحدت بین دولت‌ها، گروه‌ها و ملت‌های آن است. وی افزود: غزه به رژیم صهیونیستی و اربابانش در جهان ثابت می‌کند مردم فلسطین -هر اندازه که زندگیشان سخت باشد- سرزمین خود را فراموش نمی‌کنند و آن را ترک نخواهند کرد. ما در حزب‌الله، خود را در کنار برادرانمان در مقاومت فلسطین، در خط مقدم می‌دانیم. دبیرکل حزب‌الله با تأکید بر اینکه هدف از محاصره و فشار به لبنان این است که حزب‌الله دست از قدس و فلسطین بردارد، خاطرنشان کرد: همه فشارها را تحمل می‌کنیم و منتظر روزی هستیم که قدس به مردمش بازگردد. نصرالله با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی زندگی خود را وقف فلسطین کرد، عنوان کرد: همه محدودیت‌ها را از بین می‌بریم و توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کنیم. قدس نیز به عنوان اصل و هدف و یک محور باقی می‌ماند.

یمن، پای کار حزب‌الله علیه اسرائیل است
رهبر جنبش انصارالله یمن نیز در سخنرانی خود روز قدس را مناسبتی مهم برای یکپارچه کردن امت در دفاع از آرمان فلسطین خواند و تأکید کرد: نابودی رژیم موقت صهیونیستی قطعی است. «سید عبدالملک الحوثی» ضمن درود بر ملت فلسطین و مجاهدان فلسطینی و نگهبانان مسجدالاقصی، آرمان فلسطین را بی‌تردید از آشکارترین مسائلی خواند که همه امت به آن اذعان دارند و تأکید کرد: امت اسلامی بر این متفق‌القول است که بازپس‌گیری مقدسات و پاک‌سازی فلسطین از لوث صهیونیست‌ها مسئولیتی بر گردن مسلمانان است. رهبر انصارالله گفت: ما بار دیگر تأکید می‌کنیم معادله سید حسن نصرالله را به طور جدی و صادقانه پذیرفته‌ایم که در آن اعلام کرد هر گونه تهدید موجودیتی برای بیت‌المقدس به معنای جنگ منطقه‌ای است.

مقاومت، انتخاب ملت فلسطین است
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس هم در سخنرانی در این مراسم مجازی تأکید کرد: مسئله قدس، مسجدالاقصی، حق بازگشت آوارگان و آزادی اسرا در پای میز مذاکرات سیاسی حل نمی‌شود. اسماعیل هنیه افزود: روز جهانی قدس امسال با یک سری حوادث و وقایع همراه شده است. ملت فلسطین عملیات‌هایی را از ابتدای ماه رمضان انجام و نشان دادند گزینه انتخابی ملت فلسطین، گزینه مقاومت است. عضو دفتر سیاسی حماس هشدار داد: رژیم اشغالگر با استفاده از سرگرم شدن جهان به جنگ روسیه و اوکراین تلاش می‌کند نقشه‌های خود را در مورد قدس و مسجدالاقصی اجرا کند.

حاج قاسم، شهید قدس است
از سوی دیگر، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در آغاز این مراسم تأکید کرد: ملت فلسطین برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی به جهاد و مقاومت خود ادامه می‌دهد. «زیاد النخاله» با تأکید بر اینکه عملیات شمشیر قدس، پروژه‌ای برای دفاع از قدس است، گفت: «ایران با تعهد کامل، در راستای آزادسازی فلسطین و قدس حرکت می‌کند و حامی مقاومت است». النخاله شهید حاج قاسم سلیمانی را شهید قدس خواند که تا لحظه شهادت، حامی آن باقی ماند.

رژیم صهیونیستی، موقتی و رو به زوال است
در ادامه این مراسم، شیخ عیسی قاسم، از بزرگ‌ترین مراجع بحرین در سخنانی با بیان اینکه مسجدالاقصی با شدیدترین حملات خصمانه صهیونیست‌ها روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: امت ما به دفاع از حریم اسلام و سربلندی و پاکی آن اهتمام دارد. مردم بحرین هم نگران از بین بردن ننگ عادی‌سازی هستند و معتقدند وظیفه آنان، مقاومت در برابر آن است؛ مانند مقاومت در برابر هر خیانت بزرگ دیگری. این مرجع شیعیان با اشاره به حضور مردم بحرین در روز جهانی قدس، ادامه داد: امت ما امروز در برابر مسئولیت بزرگ احیای روز جهانی قدس قرار دارد تا با همه مشکلات مقابله کند. حضور مردمی امسال باید بیشتر از همه سال‌های گذشته باشد؛ رژیم اسرائیل رو به زوال است.

آزادی فلسطین، از عراق خواهد بود
در ادامه این مراسم، «مهدی الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق نیز با اشاره به اینکه برخی از حکام عرب در ازای باقی ماندن در قدرت، فلسطین و قدس را رها کردند، افزود: جریان نفاق با عادی‌سازی، امت اسلام را از بین برد. نه خدا و نه مسلمانان، این جنایت را نخواهند بخشید. 
هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق هم با بیان اینکه دعوت امام خمینی(ره) برای روز قدس یک پیام رسانه‌ای نیست بلکه یک پروژه راهبردی برای آزادسازی فلسطین است، تصریح کرد: کشورهای عربی برای عادی‌سازی از یکدیگر سبقت می‌گیرند، ولی نشانه‌های آزادسازی فلسطین از عراق خواهد بود. این وعده الهی است و رژیم صهیونیستی نیز این مسئله را می‌داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.