رییس انجمن کیک‌بوکسینگ‌واکو با بیان اینکه این رشته دیگر تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت نخواهد کرد، گفت: مشکلی برای حضور در بازی‌های آسیایی نداریم اما باید اردوهای آماده‌سازی داشته و حمایت شویم.

انصراف کیک‌بوکسینگ‌واکو از فعالیت در فدراسیون‌ انجمن‌های ورزشی

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری ناصر نصیری رییس‌ انجمن کیک‌بوکسینگ‌ واکو ایران و رییس کنفدراسیون آسیا امروز (پنجشنبه) برگزار شد.

وی در ابتدا در خصوص شرایط این انجمن، اظهار داشت: از ادامه همکاری با فدراسیون انجمن‌های ورزشی انصراف دادیم. تنها انجمنی هستیم‌ که اجازه حضور در مسابقات مهم را داریم و خیلی در سال‌های گذشته تلاش کردیم که جایگاه کیک‌بوکسینگ را تشریح کنیم.

وی افزود: این ورزش در کشور ما بد تعریف شده و شاخه‌های‌ متعددی‌ برای کیک بوکسینگ ایجاد شد. کیک بوکسینگ ورزش مبارزه‌ای است و هفت شاخه‌ دارد که سه قسمت آن مبارزه‌ای‌ است. در رشته‌های تاتامی هم چهار شاخه کنترلی داریم.

وی افزود: در فدراسیون انجمن‌ها با پرداخت هزینه‌هایی، انجمن‌ ایجاد می‌کنند در حالیکه هر رشته‌ای مرجع قانونی بین‌المللی دارد که باید به رسمیت شناخته شده و عضو گایسف‌ شود. کیک بوکسینگ‌ واکو هم به صورت رسمی از سال ۲۰۱۶ عضو کمیته بین‌المللی شده است و در بازی‌های مهم حضور دارد.

نصیری تصریح کرد: وقتی می‌توانید تیم ملی داشته باشید که عضو گایسف، فدراسیون بین‌المللی‌ و آسیایی شوید چرا از آن استفاده نکنیم. در کشورمان این فاکتورها را داریم ولی‌ سال‌هاست با فدراسیون انجمن‌های‌ رزمی دچار مشکل هستیم.

رییس کیک‌بوکسینگ‌ واکو تصریح کرد: سال‌ها قبل امضای من را در فدراسیون رزمی وقت، جعل کردند که فدراسیون جهانی متوجه شد و مجبور شدیم از ۲ رویداد مهم انصراف دهیم. 

نصیری گفت: قصد ما این بود تا دخالت‌ها در این رشته ادامه نیابد  و بتوانیم مدال‌آوری‌ کرده تا مربیان و قهرمانان از مزایای آن استفاده کنند. عضو فدراسیون جهانی هستیم و عجیب است برای مسابقات یک ریال جهت آماده سازی به ما کمک نشد اما برای مسابقاتی چون داخل سالن از ما مدال می‌خواهند. 

وی اظهار داشت: فدراسیون جهانی سه ماه قبل نامه داد که اختلافات کیک بوکسینگ ایران به آسیا لطمه‌ می‌زند و اگر ادامه پیدا کند ایران از رویدادهای مختلف کنار گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: فدراسیون انجمن‌های‌ ورزشی دوباره برای کشورهای اسلامی یاد ما افتاده‌ که تیم تشکیل بدهید.کمکی که نمی‌شود دوستان می‌خواهند در مسائل فنی هم دخالت کنند. به مسوولان کمیته ملی المپیک اعلام کردم برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی آماده هستیم اما سه ماه اردو می‌خواهیم و نیاز به استخدام مربی خارجی در بخش زنان داریم.

رییس کیک‌بوکسینگ‌ واکو در مورد حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی، توضیح داد: این رویداد بسیار مهم است و نامه زدیم که جوابی به ما ندادند و حالا از ما تیم ۴۰ نفره می‌خواهند. می‌توانیم ۵۰ نفر هم اعزام کنیم اما نیاز به آماده‌سازی داریم. کمیته‌ ملی المپیک‌ هزینه‌ها را پرداخت می‌کند اما امیدواریم به جای اینکه در اختیار فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار بگیرد، صرف تیم ما شود چرا که دیگر زیر نظر این فدراسیون نیستیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.