وزارت دفاع انگلیس در بزرگترین عملیات گسیل نیرو از زمان جنگ سرد، از اعزام بالغ بر ۸ هزار سرباز این کشور به شرق اروپا خبر داد تا در رزمایش نظامی مشترک برای مقابله با حملات احتمالی روسیه شرکت کند.

انگلیس از بزرگترین عملیات گسیل نیرو به اروپای شرقی خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، در این رزمایش که شاهد استقرار نیروها در کشورهایی از فنلاند تا مقدونیه شمالی خواهد بود، ده‌ها تانک و بیش از یکصد خودروی جنگی زرهی بر اساس طرح‌هایی که از زمان آغاز جنگ در اوکراین برنامه ریزی، ارسال خواهد شد.

گفته می‌شود که ده‌ها هزار نیروی نظامی از کشورهای عضو ناتو و نیروهای اعزامی مشترک، که شامل دانمارک، ایسلند و نروژ می‌شوند، در این رزمایش مشارکت کنند.

وزارت دفاع انگلیس ادعا کرد که مانور برنامه‌ریزی‌شده توانایی سربازان این کشور را تقویت و از تجاوز روسیه به اسکاندیناوی و کشورهای بالتیک جلوگیری می‌کند.

در همین حال بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت که این عملیات نشان دهنده "همبستگی و قدرت" غرب در برابر روسیه خواهد بود. وی با بیان اینکه امنیت اروپا هرگز مهمتر از زمان حاضر نبوده است افزود: در این رزمایش نیروهای ما به متحدان و شرکای ناتو و نیروی اعزامی مشترک در یکی از بزرگترین عملیات مشترک از زمان جنگ سرد می‌پیوندند.

والاس مدعی شد: ارتش بریتانیا در کنار شرکای خود برای تقویت توانایی ها، ارزش های مشترک و ارتقاء صلح و امنیت ایستاده است.

گفته می‌شود که نیروهای انگلیس تا ماه ژوئن در شرق اروپا مستقر خواهند شد.

این درحالیست که نزدیک به ۲ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش کردند، لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریع‌تر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد، اما لندن هرگونه ایده امضای توافق صلح با روسیه را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.