وزیر امور خارجه اردن، در یک تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل درباره تلاش‌های انجام شده برای پایان دادن به تنش‌ها در مسجدالاقصی و بازگشت آرامش به قدس، بحث و گفتگو کرد.

رایزنی وزیر خارجه اردن با گوترش برای مهار تنش‌ها در مسجدالاقصی

به گزارش قدس آنلاین، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در این تماس تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت احترام رژیم صهیونیستی به وضعیت تاریخی و قانونی حاکم در قدس شریف و برداشتن تمامی محدودیت‌های اعمال شده علیه نمازگزاران و نهادهای فلسطینی به عنوان راهی جهت پایان دادن به تنش‌ها و بازگشت آرامش به قدس، تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم اقدام فوری و مؤثر برای یافتن افق سیاسی واقعی که امید و اطمینان را نسبت به امکان‌پذیری روند صلح مبتنی بر راه‌حل "دوکشوری" را احیا کند، تاکید کرد.

گوترش نیز به نوبه خود، وزیر امور خارجه اردن را از تلاش‌ها و تماس‌هایی که وی در راستای توقف تشدید تنش‌ها و بازگشت آرامش گسترده در قدس انجام داده، مطلع کرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین بر ضرورت افزایش و هماهنگی تلاش‌ها برای حفظ آرامش و صلح به ویژه در این ایام تاکید کرد و گفت که احترام به وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی از اصول اصلی حفظ صلح در این منطقه است.

وی در نهایت با قدردانی از اقدامات اردن در این زمنیه و تلاش‌های این کشور برای نگه‌داری و برقراری صلح، خواستار توقف اقدامات تحریک‌آمیز شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.