۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 796637

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از ورود سامانه بارشی به استان از عصر امروز خبر داد.

عید فطر بارانی در انتظار خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قاینی پور افزود: این سامانه بارشی بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و از فردا یکشنبه با گسترش این سامانه بر حجم بارندگی در بیشتر نقاط استان افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بر حجم بارشها به طور قابل ملاحظه‌ای در استان افزوده می‌شود و امکان ایجاد روان‌آب، سیلاب، آبگرفتگی معابر و افزایش آب رودخانه‌های استان دور از انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای فعالیت این سامانه گفت: طی این مدت مردم از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

قاینی پور با اشاره به این که فعالیت این سامانه تا اواخر روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت افزود: در این مدت ایجاد رعد و برق و وقوع صاعقه امکان پذیر است از این رو باید از صعود به ارتفاعات خودداری کرد ضمن این که احتمال بارش تگرگ در بخشی از نقاط استان هم وجود دارد.

وی با اشاره به این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای شهر مشهد بین ۱۷ و ۳۱ درجه بالای صفر در نوسان بود افزود: پیش بینی می شود دمای هوای امروز مشهد در گرم‌ترین ساعات با ۲ درجه افزایش نسبت به روزگذشته به ۳۳ درجه بالای صفر برسد.

وی ادامه داد: طی این مدت، قوچان با ۱۲ درجه بالای صفر و سرخس با ۳۶ درجه بالای صفر به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی به ثبت رسیدند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.