معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: سالی صدها هزار میلیارد باید بدهی های دولت قبل را بپردازیم، یکی از آثار تورمی که اکنون در بازار وجود دارد این است که اوراق با یک چهارم قیمت عرضه کردند که این سبب تورم و گرانی کالاها می شود.

رئیسی تا سال ۱۴۰۴ باید بدهی روحانی را پرداخت کند/ دولت سیزدهم باید سالی صدها هزار میلیارد بابت دولت قبل پرداخت کند

به گزارش قدس آنلاین، «صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور  در رابطه با "توفیقات و دستاورد های سفر های استانی رئیس جمهور" گفت:  در این ۱۹ سفر صورت گرفته توسط رئیس جمهور مشکلات بالغ بر دو هزار و ششصد طرح عمرانی رسیدگی شده است. برای طرح های عمرانی تامین اعتبار صورت گرفته و تخصیص اولی که قدرالسهم سال ۱۴۰۰ بود به آنها پرداخت شده است.

 در سفر های استانی رئیس جمهور مشکلات دو هزار و ششصد طرح عمرانی رسیدگی شده 

 وی در ادامه بیان کرد: در سفر های استانی رئیس جمهور ارتباطات نزدیک با مردم برقرار شده است و بعضی از موانع که فراروی طرح ها و پروژه های عمرانی بود خوشبختانه برطرف شده است. این ها از جمله توفیقات سفرهای استانی رئیس جمهور است.  توفیقات بالاتری هم در بعضی از گره گشایی ها ایجاد شده مثلا در سنوات گذشته در استان خوزستان و شهر اهواز به محض شروع بارندگی و به ده میلیمتر می رسید کل شهر و مخصوصا در قسمت های قدیم شهر مملو از آب و فاضلاب بود اما با تصمیماتی که دولت اتخاذ کرد این مشکلات حل شد، برای همین در  استان خوزستان انتقال خط ویژه غدیر که بزودی به بهره برداری می رسد تا مشکل تنش آب و کم آبی ۵۴ درصد از مردم استان را برطرف کرده است.

مرتضوی با بیان این جمله که پروژه های زیادی در استان ها و مناطق محروم کلید خورده است تصریح کرد: در خصوص پروژه هایی در خصوص حمل و نقل و در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و حوزه نفت همه اینها تصمیم گیری های خوبی شده است و الحمدالله عملیات اجرایی آغاز شده که سبب بکار گیری قابل توجهی پیمانکار و تکنسین و مهندس و کارگر و .غیره و سبب اشتغال آفرینی شده است. 

دولت روحانی تا ۱۴۰۴ اوراق خزانه را پیش فروش کرده است

معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که پرداخت بدهی های دولت قبل چه زمانی به اتمام می رسد عنوان کرد: قبل از آنکه به دولت بیایم در بنیاد مستضعفان حضور داشتم، یک روز مدیر دانشگاه گیلان آمد و گفت که می خواهیم از بنیاد زمین بخریم برای بخشی از دانشکده ها و گفتیم که منابع آن را چکار می کنید گفت از خزانه می پردازیم و رفت اوراق خزانه به سررسید ۱۴۰۴.۱۲.۲۸ آورد و اساسا دولت قبل تا ۱۴۰۴.۱۲.۲۸ هم اوراق پیش فروش کرده است .

              باید سالی صدها هزار میلیارد باید بدهی های دولت قبل را بپردازیم

وی در همین راستا ادامه داد: آقای میرکاظمی توضیح دادند، تقریبا ماهانه این دولت بین ده تا دوازده هزار میلیارد تومان بدهی های دولت قبل را از حیث اوراق خزانه پرداخت می کند، یعنی این به همین شکل ادامه دارد و سالی صدها هزار میلیارد باید بدهی های دولت قبل را بپردازیم، یکی از آثار تورمی که اکنون در بازار وجود دارد این است که اوراق با یک چهارم قیمت عرضه کردند که این سبب تورم و گرانی کالاها می شود و مشکلاتی است که متاسفانه عارض شده البته بنای ما هم نیست که مدام نبش قبر شود اما واقعیت این است که صندوق بازنشستگان کشوری و لشگری بدهی های هنگفت دارد. 

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت سال قبل تمام همت خود را بکار گرفت تا آرامشی در خانواده ها بوجود آورد کسی که بازنشسته شده و حقوقش واریز نشده تکلیفش چیست و چه کار باید کند؟ دولت بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف کرد تا بتواند بدهی های گذشته را پرداخت کند اما تمام نشده است. 

            تا تاریخ ۱۴۰۴.۱۲.۲۸ این دولت باید بدهی های دولت قبل را جبران کند 

وی با بیان  این جمله که باید تا سال ۱۴۰۴ بدهی های دولت قبل را پرداخت کنیم مطرح کرد: تا تاریخ ۱۴۰۴.۱۲.۲۸ این دولت باید بدهی های دولت قبل را جبران کند و از سوی دیگر دو بحث است یکی می گوید که خزانه خالی است مثل پدری  که به فرزندش می گوید من برای شما چیزی ارث نگذاشته ام و یک شرایط دیگر هم این است که میلیاردها تومان بدهی به ارث گذاشته شود. لذا می گویند خزانه خالی و صندوق خالی دولت ، در حالی که این خزانه خالی است و بدهکار. 

    صندوق دولت ، صندوق بدهکاری است

صولت مرتضوی اظهار کرد: صندوق دولت ، صندوق بدهکاری است این را من نمی گویم در مکاتباتی که رئیس سازمان وقت برنامه بودجه با آقای رئیس جمهور وقت داشته در پاسخش اعلام کرده است چیزی نگذاشته اید که ما بخواهیم به شما تخصیص بدهیم. وضعیت به این شکل است. به فضل الهی این دولت آمد و موجودی انبارها را ترمیم کرد یک اطمینان خاطر برای تامین نیازهای اساسی مردم بوجود آورد و پروژه های عمرانی را فعال کرد و الان رونق در پروژه های عمرانی است و در سفرهای استانی تخصیص مناسبی داده می شود و تخصیص هم تخصیص نقدینگی است .

            در ۱۴۰۱ دولت باید  ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی های دولت قبل را جبران کند

وی در پایان افزود: تقریبا در حوزه پروژه های عمرانی که تقریبا سالانه بالغ بر صد و بیست هزار میلیارد تومان باید بدهی های قبل  پرداخت شود و در حوزه جاری هم که بدهی هایی که دولت به صندوق لشگری و کشوری دارد که در سال ۱۴۰۰ میزان چهارصد هزار میلیارد تومانش را دادند و تقریبا در ۱۴۰۱ دولت باید  ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی های گذشته را جبران کند.

انتهای پیام

منبع: برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.