بیش از ۱۰۶ هزار نفر از مردم آلمان طوماری را به امضا درآوردند که در آن از صدر اعظم آلمان درخواست کردند که ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین برای نبرد با روسیه را متوقف کند.

 طومار مردم آلمان برای عدم دخالت برلین در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، شمار آلمانی‌هایی که طوماری را به امضا درآوردند که در آن از «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان درخواست کردند که انتقال تسلیحات سنگین به اوکراین را متوقف کند، امروز (یکشنب) به ۱۰۶ هزار و ۶۴۶ نفر رسید.

خبرگزاری روسی «تاس» در این گزارش نوشت، جمعه گذشته حدود ۳۰ نفر از افراد فرهنگی و هنری از جمله خبرنگاران، موسیقیدانان و بازیگران و «مارتین والزر» نویسنده معروف آلمانی یک نامه سرگشاده به شولتز ارسال کردند و از او خواستند که سلاح‌های سنگین به کی‌یف ارسال نکند.

بر اساس این گزارش، نویسندگان این نامه به همراه متن کامل نامه‌ در وب‌سایت نشریه آلمانی «اما» منتشر شد و در آن نوشته شده است که عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین می تواند در نهایت به شیوع جنگ جهانی سوم منتهی شود و در عین حال از تلاش‌های شولتز برای جلوگیری از تبدیل بحران اوکراین به یک جنگ جهانی جدید حمایت کردند.

در متن نامه ارسالی به شولتز نوشته شده است: «بنابراین، ما امیدواریم که شما جایگاه قانونی و اصولی خود را به یادآورید و مستقیماً و غیرمستقیماً تسلیحات سنگین بیشتری به اوکراین ارسال نکنید. ما از شما دعوت می‌کنیم تا هر آن چه در قدرت دارید برای دستیابی به آتش‌بس هرچه سریع‌تر در اوکراین به کار گیرید و ما همچنین خواستار مصالحه و توافق مورد پذیرش دو طرف (روسیه و اوکراین) هستیم».

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، نویسندگان این نامه مشترک همچنین هشدار دادند که عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین می‌تواند آلمان را به یک طرف درگیری‌های میان روسیه و اوکراین تبدیل کند.

این نامه اعتراضی در حالی نوشته و ارسال شده است که چند روز پیش، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان گفت که برلین مجوز تحویل تانک‌ به اوکراین را صادر می‌کند؛ اقدامی که نشان‌دهنده تغییر آشکار در سیاست محتاطانه برلین در حمایت نظامی از کی‌یف خواهد بود.

لامبرشت در نشست بین‌المللی وزرای دفاع در پایگاه هوایی «رامشتاین» نیروهای آمریکایی و ناتو در خاک آلمان گفت که دولت آلمان موافقت کرده که تحویل تانک‌های مجهز به سیستم‌های ضد هوایی مستعمل «گپارد» Gepard را امضا کند.

با اینحال، «اولاف شولتز» به دلیل امتناع از ارسال مستقیم تسلیحات سنگین به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان، شولتز را به رهبری ضعیف متهم کرده‌اند و می‌گویند حزب سوسیال دموکرات‌ او (SPD) تمایلی به خروج از سیاست تاریخی تنش زدایی خود در قبال مسکو ندارند. شولتز حتی با انتقادهایی از داخل دولت ائتلافی خود مواجه شده است.

از طرف دیگر، رسانه‌های آلمان گزارش کردند که گروهی ۱۵۰ نفره از مردم این کشور با سر دادن شعارهای «جنگ طلب» و «دروغگو» در سخنرانی روز گذشته (شنبه)، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان در ایالت « شلسویگ-هولشتاین» به پیشنهاد وی برای عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین برای نبرد با روسیه اعتراض کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افرادی ناشناس در هنگام سخنرانی بربوک، روی صحنه اسید بوتریک پاشیدند که بوی تند دارد و می‌تواند چشم و مجاری تنفسی را تحریک کند.

بر اساس این گزارش،‌ معترضان آلمانی در حالی در سخنرانی وزیر خارجه کشور خود اخلال ایجاد کردند که روز پنجشنبه هفته گذشته، اکثر معاونان پارلمان آلمان به نفع سند افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین رأی دادند.

سند مذکور، خواستار افزایش سرعت عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین شده بود. چند روز قبل از جلسه پارلمان آلمان، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان گفت هیات دولت، ارسال توپخانه متحرک ضدهوایی و تانک‌های مجهز به سلاح‌های ضد هوایی مدل «گپارد» به اوکراین را تصویب کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بربوک درجریان سخنرانی خود در جمعی از حدود یکهزار نفر، در حمایت از عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین صحبت کرد و آنطور که پلیس آلمان می‌ گوید، معترضان تلاش کردند با سردادن شعارهایی علیه وزیر خارجه آلمان، در سخنرانی اخلال ایجاد کنند.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) در پی اقدامات تحریک‌آمیز ناتو در مرز روسیه، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده نه تنها اقدامی برای کاهش تنش‌ها و توقف درگیری‌ها در اوکراین انجام ندادند بلکه با ارسال تجهیزات و سلاح و اعمال فشار به روسیه، بیشتر به این ناآرامی‌ها دامن زده‌اند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.