رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد پهلوان ابراز کرد: از این تعداد روزانه ۹۵ نفر در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند که این دانشگاه با کلانشهر مشهد، ۱۶ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که ۱۰۰ نفر آنان بد حال و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین روزانه بیش از ۳۹۰ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه و حدود ۱۹۵ بیمار سرپایی به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در یک روز گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی جان باختند، ادامه داد: از این تعداد یک مورد فوتی مربوط به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

این مسئول همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون برای مقابله با موج احتمالی کرونا تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۹۶ نفر رسیده است.

هم اینک هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد، همچنین ۳۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.