۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳
کد خبر: 797172

علیرضا جهانبخش، بازیکن با تجربه تیم ملی فوتبال ایران براین باور است که صعود از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال هرگز ساده نیست.

جهانبخش در گفت‌وگو با قدس:صعود به برنامه‌ریزی مدون نیاز دارد

او از بحث‌هایی که درباره تیم ملی شکل گرفته بسیار متعجب است و نمی‌داند چرا عده‌ای صعود را مانند خوردن یک لیوان آب ساده تصور می‌کنند. از دیدگاه جهانبخش باید برای تیم ملی برنامه ریزی مناسبی داشت تا شاید در جام جهانی یک صعود شگفت‌انگیز شکل بگیرد.

دوست داریم درباره هم‌گروه‌های ایران درجام جهانی قطر صحبت کنی. ارزیابی‌ات از جام جهانی چیست؟ خیلی‌ها گروه را ساده می‌دانند.
اصلاً گروه ساده‌ای نیست و کارما در جام جهانی سخت است. به‌خصوص با وضعیتی که الان وجود دارد. گروه شاید برای فوتبالدوستان جذاب باشد، اما صعود فوق‌العاده مشکل است. آمریکا راحت به جام جهانی صعود کرده و بهترین نسل خود را در اختیار دارد. انگلیس هم برای فتح جام جهانی به قطر می‌آید و از این سمت ولز، اسکاتلند و اوکراین هم تیم‌های قدرتمندی هستند. اسکاتلند و ولز با بازیکنان مطرح خود می‌آیند که جملگی در لیگ برتر انگلیس حضور دارند و جزو بهترین‌ها هستند. 

برای‌ آن‌ها که راحت از صعود حرف می‌زنند، چه پیامی داری؟
برای من عجیب است که چنین دیدگاهی درجامعه وجود دارد و نمی‌دانم چرا عده‌ای راحت درباره صعود حرف می‌زنند و فکر می‌کنند همه چیز مهیاست. 

چرا نسبت به آینده تیم ملی در جام جهانی با تردید حرف می‌زنی؟
ببینید الان در فدراسیون فوتبال اوضاع به هیچ وجه با ثبات نیست. مشخص نیست چه کسی تصمیم‌ها را می‌گیرد و برای انجام بازی تدارکاتی هم برنامه خاصی اعلام نشده است. متأسفانه هر روز هم اخبار مختلفی می‌شنویم و با توجه به این شرایط است که می‌گویم کارمان مشکل خواهد بود. اینکه از بیرون بنشینیم و درباره صعود حرف بزنیم ساده است. 

شاید ازحرف‌هایت این طور تعبیر شود که چندان به صعود امیدی نداری. این طور است؟
شما من را می‌شناسید ومی‌دانید سخت‌کوشم. برای صعود هم حتماً باید امیدوار باشیم اما من از واقع بینی حرف می‌زنم. در کیفیت این تیم ملی شکی وجود ندارد. در جام جهانی قبل هم نشان دادیم که همه بازیکنان از وجودشان مایه می‌گذارند. ما بازیکنان تیم ملی تلاش می‌کنیم باعث افتخار باشیم اما در مقایسه با بقیه تیم‌ها که برنامه‌ریزی مدونی ترتیب داده و از حالا بازی‌های تدارکاتی و اردوهای‌شان مشخص است، ما در وضعیت بدی قرار داریم. نه می‌دانیم اردویمان کجاست و نه خبر داریم قرار است جلو کدام تیم بازی کنیم. به اعتقاد من باید هرچه زودتر تکلیف تیم ملی مشخص شود. باید تعداد بازی‌های تدارکاتی‌مان را بدانیم تا در این جام به موفقیت برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.