نمایندگی روسیه در سازمان ملل توضیح داد که آنها به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی اتحادیه اروپا در نشست غیررسمی شورای امنیت شرکت نکرده‌اند.

دیپلمات روس: سیاست اتحادیه اروپا باعث آغاز بحران اوکراین بود

به گزارش قدس آنلاین، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه از عدم مشارکت آنها در نشست غیررسمی شورای امنیت خبر داد.

پولیانسکی با صدور بیانیه‌ای گفت: «روسیه در نشست غیررسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل با کمیته سیاست و امنیت اتحادیه اروپا شرکت نکرد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی توضیح داد که روسیه این تصمیم را به‌دلیل سیاست خصمانه اتحادیه اروپا علیه مسکو اتخاذ کرده است.

در این بیانیه آمده است: «ما این تصمیم را با توجه به سیاست آشکارا خصمانه و روس هراسی اتحادیه اروپا گرفتیم که فعالانه در تلاش است تا آتش بحران اوکراین را با افزودن بنزین به آن تشدید کند».

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل ادامه داد: «توضیح قابل قبول دیگر برای ستیزه‌جویی آشکار اتحادیه اروپا این است که سران فعلی آنها نه تنها یک برنامه بی‌پروای ضد روسی را ترویج می‌کنند، بلکه به اوکراین تسلیحات می‌رسانند».

بر این اساس، پولیانسکی خاطرنشان کرد: «سیاست اتحادیه اروپا تا حد زیادی باعث آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ و تشدید آن شد و جنگ ۸ ساله اوکراین علیه ساکنان دونباس را نادیده گرفت».

وی همچنین افزود: «در آخر، مشخص شده است که اتحادیه اروپا دیگر سیاست خارجی یا استراتژی خاص خود را ندارد. تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که وقتی واشنگتن سوت می‌زند، در برابر آمریکا تعظیم کند».

پیش از این، بخش اطلاعات ارتش انگلیس با اشاره به حملات موشکی روسیه به سراسر اوکراین، مدعی شد روسیه به‌دنبال کنترل کامل بر خط ساحلی دریای سیاه در اوکراین است. 

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.