رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم از زمانی که روی کار آمد، موضوع ساماندهی صنعت خودرو را پیگیری کرد و لازم است برای رفع مشکل این صنعت، واردات انجام شود.

تلاش مجلس برای ساماندهی خودرو/ ضوابط واردات در اختیار دولت است

به گزارش قدس آنلاین رضا تقی‌پور درباره وضعیت صنعت خودرو، اظهار کرد: مجلس یازدهم از زمانی که روی کار آمد، موضوع ساماندهی صنعت خودرو را پیگیری کرد و مصوبه‌ای را در این زمینه به تصویب رساند.

وی بیان کرد: مشکل اساسی خودرو در کشور ما این است که عرضه بسیار کم است و با تقاضای بالای مردم تناسب ندارد. این مسئله التهاب زیادی را در بازار خودرو ایجاد کرده است.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاعدتاً نگاه و اولویت ما این است که در وهله اول تولید داخلی مورد حمایت قرار گیرد، اما تولید داخلی خودرو پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید واردات انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در طرح ساماندهی صنعت خودرو شرایطی را برای واردات خودرو مشخص کرد. حرف ما این است که واردات خودرو باید به صورت موقت و کاملاً کنترل شده توسط دولت انجام شود.

تقی‌پور گفت: برخی افراد می‌گویند که واردات خودرو فقط به نفع افراد ثروتمند است و از آنجایی که فقط خودروهای لوکس وارد کشور می‌شود، افراد پولدار می‌توانند این خودروها را خریداری کنند.

وی تاکید کرد: ما نحوه و ضوابط واردات خودرو را در اختیار دولت گذاشتیم و دولت می‌تواند نوع خودروهای وارداتی و همچنین تعداد خودروهای وارداتی را مشخص کند.

رئیس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است خودروهایی وارد کشور شود که تا حدودی در سطح خودروهای داخلی باشد و منجر به رقابت خودروهای داخلی و خارجی شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.