۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 797222

همزمان با روز جهانی قدس ،قدس آنلاین در پویش ۱۵ قسمتی با عنوان قدس شریف به مسائل مرتبط با مردم مظلوم فلسطین و پاسخگویی به برخی شبهات پیرامون مسئله فلسطین پرداخت.

پرونده ویژه ویدیویی ۱۵ قسمتی «قدس شریف»

در آستانه چهل و پنجمین راهپیمایی روز جهانی قدس  و با توجه به شدت یافتن تجاوز نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان علیه مسجدالأقصی و فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان موجی از اعتراضات مردم سراسر جهان را به همراه داشت تا با راهپیمایی و سردادن شعارهایی علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی، خواهان توقف جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شوند.

بی تردید روز جهانی قدس  تثبیت و نهادینه شدن قدرت مقاومت؛خانه عنکبوتی صهیونیست‌ها را بیش از هر زمان دیگری سست نموده  و زوال و فروپاشی رژیم اشغالگر؛ نژادپرست و کودک کش صهیونیستی را تسریع خواهد کرد.

قدس آنلاین در پویشی با عنوان قدس شریف در ۱۵قسمت با شخصیت هایی نظیر «ابوشریف»، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، «سیدصلاح فحص» دبیرجنبش گروه مقاومت لبنان در ایران، «سید محمد مرندی» استاد دانشگاه تهران، آیت الله «سید احمد حسینی خراسانی» عضو شورای نگهبان، «حسن هانی زاده» کارشناس مسائل غرب آسیا، جلال خوش چهره تحلیلگر مسائل بین الملل، اصغر زارعی پژوهشگر مسائل غرب آسیا و  منوچهر محمدی تهیه کننده سینما  و همچنین پاسخگویی به برخی شبهات به بررسی اهمیت روز قدس و مسائل مرتبط با موضوع فلسطین پرداخت.

ما به جای درگیری‌های نظامی در غزه، به دنبال انتفاضه هستیم

در اولین قسمت از این پویش طی گفتگو حضوری با ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به مواردی از جمله اینکه ما نیازمند رویارویی مداوم و فراگیر با رژیم اشغالگر در کرانه باختری، قدس، نوار غزه و داخل مرزهای ۱۹۴۸ هستیم و این کار تنها از طریق عملیات مردمی و انتفاضه امکان پذیر است پرداخته شد.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۵۱۴۴/

روز قدس رژیم اشغالگر را نابود خواهد کرد

سید فلاح فحص، نماینده جنبش امل لبنان(گروه مقاومت)  در ایران  شخصیت بعدی بود که با شرکت در این پویش به مواردی نظیر اگر روز قدس نبود، قدس زنده نمی ماند، روز قدس باعث زنده نگه داشتن ارمان های فلسطین شده است و فتنه عادی سازی روابط برخی رژیم ها با رژیم اشغالگر را خنثی خواهد کرد اشاره داشت.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۴۸۹/

 روز قدس یادآور مظلومیت مردم فلسطین است

سید محمد مرندی، استاد دانشگاه تهران نیز در این پویش به نکاتی از جمله  اینکه  روز قدس یادآور مظلومیت مردم فلسطین و اشغالگری قبله اول مسلمانان هست و جنگ اوکراین باعث تضعیف شدن دوستداران رژیم صهیونیستی شده است اشاره داشت.

 https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۵۵۷/

 قدس سمبل و علامت دفاع از حق است

سومین قسمت از این پویش گفتگو با حجت الاسلام شریعتی دهاقانی، کارشناس خاورمیانه  بود که به بیان مواردی نظیر اینکه  فلسطینیان از زن و مرد  همیشه ایستادگی کردند،  روز قدس میان اهل سنت هم روز مهم و تاثیرگذاری بوده است پرداخته شد.

 https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۵۵۶/

 مبنای رژیم صهیونیستی نژادپرستی است

میریوسفی، کارشناس ارشد خاورمیانه  نفر بعدی شرکت کننده در این پویش بود  که به بیان اینکه  تلاش برخی از کشورها به خیانت نسبت به آرمان فلسطین از طریق تعامل با صهیونیست ها، باعث می شود این رژیم بخشی از حقوق ملت فلسطین را پایمال کند  اشاره کرد.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۵۵۴/

 روز قدس برگرفته از قرآن و سیره ائمه معصومین(ع) است

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان در نیز در این پویش به اینکه  روز قدس فرمان خدا در قرآن و روز مظلوم است،  امروز به برکت حضور فراگیر مسلمانان و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران رژیم اشغالگر قدس درمانده شده است پرداخت.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۵۳۷/

 فلسطینی ها در برابر هر سازشی با صهیونیست ها مقاومت می کنند

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا نیز با حضور در این پویش به مواردی نظیر اینکه روز جهانی قدس،یک روز ماندگار در تاریخ مبارزات ملت مظلوم فلسطین است. در حال حاضر فلسطینی ها برای تقابل با تجاوزات رژیم صهیونیستی یک جبهه گسترده تشکیل و در برابر آن ها مقاومت می کننداشاره هایی داشت.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۵۲۸/

 مهم ترین دستور کار فلسطینیان پرهیز از تفرقه است

جلال خوش چهره، تحلیلگر مسائل بین الملل  شخصیت بعدی شرکت کننده در این پویش بود که به مواردی نظیر اینکه جنگ های خلیج فارس، افغانستان، اوکراین و... تا حدودی توانسته اند توجه به فلسطین را در کانون حساسیت های افکار عمومی کمرنگ کنند،  تحرک تازه فلسطینیان در قدس شریف نشان داد که آن ها زیر بار سازش خفت بار در برابر سیاست های یک جانبه گرایی آمریکا و اشغالگرایی سیری ناپذیر رژیم صهیونیستی نمی روند پرداخت.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۵۲۶/

رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط چند سال اخیر خود قرار دارد

صدرالحسینی، کارشناس روابط بین الملل نیز در این پویش گفت: این روزها مقامات نظامی سابق رژیم صهیونیستی که به عنوان بازنشستگان یا مدیران اندیشکده های مختلف دفاعی رژیم صهیونیستی مشغول فعالیت هستند؛ اعلام می کنند که ما در مقابل حزب الله نمی توانیم مقاومت کنیم.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۵۰۰/

روز قدس، روز فروپاشی و زوال رژیم صهیونیستی است

اصغر زارعی، پژوهشگر مسائل غرب آسیا نیز با مشارکت در این پویش عنوان کرد : هرساله با شروع ماه مبارک رمضان،شاهد این هستیم که کابوس وحشت و فروپاشی، مسئولین رژیم جعلی قدس را فرا می گیرد.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۴۸۶/

 بازمانده همچنان ماندگار

پویش قدس شریف در گفتگو با منوچهر محمدی، تهیه کننده فیلم سینمایی بازمانده پرداخت که در این گفتگو به مواردی از جمله اینکه فیلم‌هایی ساخته شد که چند برابر بازمانده هزینه شده است ولی متأسفانه آن تأثیرگذاری،ماندگاری و کیفیت لازم را ندارد و شاید بیش از چند صد جلد کتاب تاریخ،رمان،ادبیات برای تهیه این  فیلم بررسی شد اشاره شد.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۳۳۳/

 این پویش در ادامه طی دو گزارش تفصیلی  به بررسی دو موضوع  چه کسی مسجدالاقصی را ساخته است و  نسـبت هیکل سلیمان و مسجدالاقصی چیست ؟ از طرفی هدف صهیونیست ها از تخریب مسجدالاقصی ایجاد چه مواردی می باشد ؟

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۴۸۷/

و همچنین اینکه چرا بیت المقدس برای مسلمانان اهمیت دارد نیز پرداخت.

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۵۲۱/

و در ادامه با ساخت ۴ کلیپ ویدئویی به پاسخگویی به برخی شبهات در مورد موضوع فلسطین، مسجد الاقصی و روز قدس پرداختیم.

                                                                 https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۸۱۹/

https://www.qudsonline.ir/news/۷۹۶۳۶۴/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.