پس از افزایش ۵برابری قیمت آرد صنعتی توسط دولت و کاهش توزیع ماکارونی در بازار برای مشخص شدن قیمت جدید، انتقادات زیادی به دولت وارد شد.

عملیات روانی با آبروی مردم برای انحراف افکار عمومی/ خبر عجیب خبرگزاری دولت در خصوص احتکار ماکارونی

به گزارش قدس آنلاین، پس از افزایش ۵برابری قیمت آرد صنعتی  توسط دولت و کاهش توزیع ماکارونی در بازار برای مشخص شدن قیمت جدید، انتقادات زیادی به دولت وارد شد.

رسانه‌های حامی و نزدیک به دولت این افزایش یک شبه‌ی قیمت آرد را با افزایش قیمت بنزین در دولت روحانی مقاسیه کردند و از لزوم اقتاع رسانه‌ای مردم توسط دولت گفتند.

کشف انبار احتکار یا تولیدات یک روز کارخانه؟

اما روز گذشته خبرگزاری دولت "ایرنا" درخبری عجیب و غیرکارشناسی از کشف انبار ۶۷۰ تنی ماکارونی تک ماکارون در استان البرز خبر داد.

بررسی های روزپلاس و یک محاسبه‌ی ساده نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۰ ظرفیت تولید ماکارونی در ایران یک میلیون و دویست هزار تن بوده، اما به دلایلی حدود ۷۵۰هزار تن از این محصول تولید می شود. تولید سالانه‌ی ۷۵۰ هزار تن به معنای تولید ۲۰۰۰تن روزانه از این محصول است. این محاسبه‌ی سرانگشتی نشان می‌دهد ۶۷۰تن ماکارونی تک ماکارون که به اسم احتکار توقیف شده در واقع کم‌تر از یک سوم تولید روزانه‌ی کشور است و با توجه به تعطیلات چند روز اخیر اصلا بعید نیست انبار تولیدات روز یا چند روز گذشته تک ماکارون توقیف شده باشد که البته بررسی های روزپلاس نشان میدهد چند ساعت بعد از انتشار خبر مراجع رسمی نسبت به فک توقیف اقدام کرده اند که نشان از عجله ی ابتدایی برای توقیف و خبر رسانی آن دارد.

انحراف افکار عمومی با تولید محتوای غیرکارشناسی 

حال جای سوال است که خبرگزاری دولت با چه توجیهی در زمین عدالتخواران بازی کرده و با پوشاندن واقعیت خبر احتکار را منتشر کرده است و به جای توضیح در خصوص دلیل افزایش ۵برابری قیمت آرد با حمله به افراد مختلف سعی در انحراف افکار عمومی از حقیقت دارد.

نکته قابل توجه آن است که طبق اعلام مراجع رسمی «زرماکارون» تولید کننده اصلی کشور بوده و ۵۱درصد بازار را دراختیار دارد و با کاهش توزیع در چند روز گذشته بازار را متلاطم کرده بود و بر اساس گزارش صداوسیما کارخانه تک ماکارون محصولاتش را در چند روز گذشته بدون افزایش قیمت روانه‌ی بازار کرده است.

با توجه به واقعیت و اخبار خلاف واقع منتشر شده، انتظار می‌رود دستگاه‌های امنیتی ورود کرده تا در میان رقابت کارخانه‌ها با آبروی افراد بازی نشده و امنیت غذایی کشور تحت تاثیر قرار نگیرد.​​​

منبع: روز پلاس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.