۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 797456

رئیس دفتر سیاسی حماس در پاسخ به تهدید صهیونیست‌ها به ترور خود گفت: زندگی ما روال طبیعی خود را طی می‌کند و از کسی حساب نمی‌بریم.

یحیی سنوار: از هیچکس حساب نمی‌بریم

به گزارش قدس آنلاین، بعضی کشورهای میانجی، نسبت به اقدامات نظامی احتمالی علیه غزه یا ترور «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش «حماس» در پاسخ به تشویق‌های او به انجام عملیات در سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند.

بر اساس گزارش ها، این هشدار ظاهرا پیش از حمله روز پنجشنبه در العاد داده شده بود. مقامات رژیم صهیونیستی به رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه هشدار مستقیم داده اند که به خاطر تشویق به انجام حملات اخیر، از این گروه انتقام خواهند گرفت.

بر اساس اخبار کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی مقامات سیاسی و امنیتی این رژیم به سنوار پیامی ارسال و اعلام کردند که حمله شهرک آرئیل همراه با پیام‌های او در حمایت از این دست حملات، به تل آویو آزادی پاسخ نظامی در غزه می‌دهد. این پیام همچنین حاوی یک تهدید شخصی علیه سنوار بود که رژیم صهیونیستی او را «حامی تروریسم» می‌نامد و ممکن است به گونه دیگری با آن برخورد شود.

این شبکه گزارش داد که این پیام قبل از حمله پنج شنبه شب دو فلسطینی مسلح به چاقو و تبر در مرکز العاد برای سنوار ارسال شده است. در حمله العاد سه صهیونیست کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

هاآرتص به نقل از یک منبع امنیتی ناشناس گزارش داد که اسعد یوسف اسعد الرفاعی، ۱۹ ساله، و صبحی عماد صبحی ابو شقیر، ۲۰ ساله، مجریان این عملیات از اعضای حماس نیستند؛ اما ممکن است از سخنرانی سنوار که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌های عرب را تشویق به انجام عملیات می‌کند، الهام گرفته باشند. گروه حماس اعلام کرد که این حمله «عملیات قهرمانانه» در پاسخ به بازدید صهیونیست ها از حرم شریف قدس در اوایل روز پنجشنبه بود.

سنوار در سخنرانی روز شنبه، تهدید کرده بود که ادامه بازدید صهیونیست ها از این حرم شریف، عواقب خشونت باری در پی خواهد داشت. او از فلسطینی‌ها خواست که با هر چه دارند از جمله تبر به صهیونیست ها حمله کنند. او گفت: «هرکس تفنگ دارد آماده کند؛ و اگر تفنگ ندارید، ساتور، تبر یا چاقوی خود را آماده کنید.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.