۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 797625
انقلاب سنوار
رسانه‌های صهیونیست: در وضعیتی مرگبار هستیم؛ اگر فکر کنیم حتی با ترور «یحیی سنوار» رئیس حماس در نوار غزه عملیات‌ها پایان می‌یابد دچار اشتباه بزرگی شده‌ایم
تبعات و پیام‌های عملیات شهادت‌طلبانه شامگاه پنجشنبه گذشته در منطقه «العاد» در نزدیکی تل‌آویو که با هلاکت ۳ صهیونیست همراه بود، همچنان مورد بحث و بررسی محافل خبری و تحلیلی است. به نوشته وبسایت العهد، تأثیرات عملیات العاد در امنیت رژیم صهیونیستی ویرانگر بود و این رژیم را وارد یک دوره ناامنی مستمر کرده و سطح ترس و وحشت صهیونیست‌ها را از امکان تکرار و افزایش چنین عملیات‌هایی افزایش داده است، بویژه که این عملیات‌ها در شرایطی انجام می‌شود که تجاوزات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و دیگر مقدسات اسلامی در فلسطین همچنان ادامه دارد. العهد در ادامه نوشت: پس از عملیات قهرمانانه اخیر در تل‌آویو که در شیوه و نتیجه همچون عملیات‌های دیگر بود، مقامات رژیم صهیونیستی نتوانسته‌اند حجم نگرانی خود را کتمان کرده و وحشتی که به هنگام خواب سراغ آنها می‌آید را پنهان کنند. 
 صهیونیست‌ها ناامید از آینده
رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به تشدید عملیات‌های استشهادی در سراسر فلسطین اشغالی اعلام کردند: ما اکنون در وضعیتی مشابه وضعیت انتفاضه «چاقو» قرار داریم که این بار مرگبارتر است. اگر فکر کنیم حتی با ترور «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه عملیات‌ها پایان می‌یابد دچار اشتباه بزرگی شده‌ایم. این رسانه‌ها افزودند: پاسخ به اینگونه عملیات‌های فلسطینیان بسیار دشوار و پیچیده است به طوری که هیچ آدرس واحدی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد. یحیی السنوار تلاش می‌کند برخلاف استراتژی اسرائیل، میادین مختلف را به یکدیگر پیوند دهد.
«اور هیلر» کارشناس امور نظامی در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد وقتی این عملیات‌ها را از جنبه نظامی آن تحلیل می‌کنیم، دستوری را نمی‌یابیم که یحیی السنوار آن را برای انجام عملیات‌های مذکور صادر کرده باشد اما به نظر می‌رسد عاملان این عملیات‌ها تحت تاثیر رفتارها و سخنان یحیی السنوار دست به چنین عملیات‌هایی زده‌اند. کارشناس صهیونیست ادامه داد اما پاسخ دادن به این عملیات‌ها برای اسرائیل بسیار دشوار و پیچیده است و فرقی نمی‌کند که این عملیات‌ها در منطقه جِنین انجام شود یا مناطق دیگر. «نیر دووری» تحلیلگر امور نظامی در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه اعلام کرد که محافل اسرائیلی درباره روش‌های پاسخ عملیات فلسطینیان گفت‌وگوهایی انجام داده‌اند و زمانی که در عرض 6 هفته 19 اسرائیلی کشته می‌شوند مقامات نباید ساکت بنشینند.
یک منبع ارشد امنیتی رژیم‌صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون این رژیم اظهار داشت: ما اکنون در وضعیتی مشابه انتفاضه چاقو قرار داریم که این بار مرگبارتر است. «رونی شاکد» پژوهشگر موسسه «ترومن» وابسته به دانشگاه عبری در اراضی اشغالی نیز در این زمینه اعلام کرد که اخیرا چاقوهای فلسطینی‌ها نتایج خطرناک‌تری نسبت به موشک‌های آنها داشته است و ما باید سخنان یحیی السنوار و تهدیدات وی را جدی بگیریم؛ زیرا السنوار به آنچه می‌گوید اعتقاد دارد و این یک ایدئولوژی برای او است. یحیی السنوار از همه شکاف‌ها و خلأهای اسرائیل استفاده کرده و نه‌تنها به قدس، بلکه به اراضی 1948 و کرانه باختری نیز رسیده است. «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی در این باره از افزایش اینگونه عملیات‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: «آنها آمده‌اند تا ما را بکشند و هدف‌شان از بین بردن روحیه ماست». او پس از گفت‌وگوها و نشست‌های امنیتی نیز مدعی شد عاملان این عملیات هزینه سنگینی خواهند داد. «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز عملیات «العاد» را خطرناک دانست و گفت این عملیات تبعات وخیمی برای صهیونیست‌ها دارد. وی افزود: «سازمان امنیت به‌زودی مسؤولان این عملیات را مجازات خواهد کرد». «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد شادی صهیونیست‌ها در آستانه روز نکبت، به یکباره از میان رفت و جای خود را به غم و ترس داد. او عملیات العاد را نگران‌کننده و ترسناک توصیف کرد. 
«ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هم ابراز نگرانی کرد که اسرائیل در معرض «نفرین» دهه هشتم قرار گیرد و عمر آن پیش از هشتادمین سالگرد تأسیسش پایان یابد. ایهود باراک در مقاله‌ای در روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» نوشت: «در طول تاریخ یهود، یهودیان بیش از 80 سال حاکمیت نداشتند، مگر در ۲ دوره داود و دوره حشمونیان و در هر ۲ دوره، آغاز فروپاشی آنها در دهه هشتم بوده است». به گزارش فلسطین الیوم، وی افزود: «تجربه کابینه کنونی اسرائیل سومین تجربه است و اکنون در دهه هشتم عمر خود قرار دارد و بیم آن می‌رود که نفرین دهه هشتم مانند قبل بر سر آن نازل شود». باراک همچنین اعلام کرد تنها کابینه‌های اسرائیل در معرض نفرین دهه هشتم قرار نگرفته‌اند؛ بلکه برخی دولت‌ها و حکومت‌های جهان در آمریکا، ایتالیا و روسیه به نفرین دهه هشتم دچار شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.