معاون استاندار تهران تاکید کرد که دیشب سازمان هواشناسی اعلام نکرد که وضعیت هوای تهران امروز اضطراری است .صبح گزارش جدید را ارسال کردند و ما مدارس ابتدایی را برای حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل کردیم.

چه کسی مقصر سرگردانی امروز دانش آموزان بود؟/ معاون استاندار: هواشناسی دیشب اعلام نکرد شرایط اضطراری است

به گزارش قدس آنلاین، عابد ملکی معاون عمرانی استاندار تهران در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص تعطیلی امروز مدارس ابتدایی استان تهران و اطلاع رسانی نامناسب در این زمینه گفت: استانداری نقش هماهنگی و جمع بندی نظرات سازمانهای تخصصی را دارد و نهادی تخصصی در موضوع تشخیص آلودگی هوا نیست و بنا بر گزارش دستگاه‌های تخصصی مربوطه از جمله سازمان هواشناسی، شرایط در کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بررسی شده و بنا بر استانداردهای موجود نسبت به تعطیلی یا عدم تعطیلی برای گروه‌های پرخطر تصمیم‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود پیگیری مکرر استانداری تهران تا ساعت پایانی شب گذشته برای اعلام وضعیت آلودگی هوا در روز یکشنبه، گزارشی مبنی بر پر خطر بودن شرایط دریافت نشد، اما صبح امروز و با ملاحظه تغییرات جوی و ورود گرد و غبار و پایداری هوا پیگیری مجددی صورت گرفت که بر آن اساس سازمان هواشناسی در گزارش جدید خود وضعیت هوای تهران را برای گروه‌های پرخطر ناسالم اعلام کرد. 
معاون عمرانی استاندار بیان کرد: به همین دلیل و برای حفظ سلامتی  دانش آموزان عزیز استانداری تهران صبح امروز و بلافاصله پس از دریافت گزارش جدید، تعطیلی پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی را اعلام کرد.
ملکی ادامه داد: با این وجود، این توضیحات رافع مسئولیت استانداری تهران در قبال ایجاد اختلال در برنامه‌ریزی روزانه شهروندان عزیز شهر تهران نمی‌شود و بدینوسیله از شهروندان تهرانی عذرخواهی می‌کنم.
وی تاکید کرد که بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا مدارس ابتدایی نوبت بعد از ظهر نیز تعطیل است و دانش آموزان نوبت صبح نیز لازم است در صورت حضور در  مدارس، از حضور در فضای باز اجنتاب کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.