۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
کد خبر: 797781

قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اِکونومیست

هفته نامه اکونومیست به شرایط نه چندان مطلوب دیوان عالی قضایی ایالات متحده پرداخته است. این نشریه با اشاره به اسناد لو رفته اخیر از تلاش قضات عالی این دیوان برای ممنوع کردن سقط جنین در ایالات متحده، معتقد است ورود این دیوان به مسائل کلیدی به دلیل ضعف سیاست گذاران آمریکایی باعث دو دسته شدن جامعه آمریکایی و از بین رفتن قدرت و تاثیرگذاری آن خواهد شد. این نشریه همچنین در مقاله ای به نقش تاثیرگذار ساعت های هوشمند و دیگر ابزارآلات شخصی جمع آوری داده های سلامت از انسان در افزایش طول عمر پرداخته است.

نیوزویک

هفته نامه نیوزویک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به شرایط نامناسب این روزهای شرکت های بزرگ حوزه فناوری پرداخته است. این نشریه در طراحی روی جلد خود با استفاده از لوگوی چهار شرکت بزرگ اپل، گوگل، فیسبوک و آمازون، چهره ای ناراحت را تصویر کرده است و با انتخاب تیتر «پایین آوردن قدرت»، قوانین جدید، سقوط در بازار سهام و خشم عمومی نسبت به این شرکت های بزرگ حوزه فناوری را باعث پایان دوران در اوج آن ها می داند.

وُرلد

هفته نامه وُرلد به بررسی خروج مردم روسیه از این کشور بعد از جنگ و تحریم های گسترده غرب می پردازد. این نشریه تمرکز پرونده خود را بر پیشوای روحانی کلیسایی درمسکو به نام آندره فِرمانوف گذاشته که تاکید می کند با وجود اینکه از دولت حاکم بر شوروی متنفر بود و می خواست این کشور را ترک کند اما بعد از فروپاشی این اتحادیه تصمیم گرفت در روسیه بماند و اکنون با وجود اینکه دوستانش از غرب به او پیشنهاد می کنند به آن ها ملحق شود، از این کار سر باز می زند چون نمی تواند کسانی که سال ها آن ها را موعظه کرده و حالا در زمانه ای که سختی فرا رسیده پشت سر بگذارد. اما این مجله تاکید می کند بر خلاف فرمانوف، ده ها و به تعبیر برخی صدها هزار روس در چند ماه گذشته از این کشور خارج شده اند که بزرگترین کوچ مردم روسیه از این کشور از زمان انقلاب ۱۹۱۷ می باشد.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود در گزارشی به برنامه های جدید بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا برای موج جدیدی از درگیری ها پیرامون خروج این کشور از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «دوباره شروع شد» و با طرح روی جلد جالبی که بوریس جانسون را به تصویر کشیده که دوباره اتوبوس خروج از اتحادیه اروپا را بعد از مدت ها از پارکینگ خارج می کند، یکی از این برنامه های اصلی نخست وزیر بریتانیا را جلوگیری از پیوستن ایرلند شمالی به اتحادیه اروپا عنوان می کند.

پولیتیکا

هفته نامه پولیتیکا چاپ لهستان در تازه ترین شماره خود، روز نهم مِی امسال را روز بسیار مهمی برای جهان قلمداد می کند. این روز که سالگرد روز تسلیم آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در نهم می ۱۹۴۵ هر ساله با نام روز پیروزی در مسکو جشن گرفته می شود این سوال را برای مجله پولیتیکا مطرح می کند که در آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چه برنامه ای خواهد داشت. این مجله می گوید پوتین می تواند در این روز خاص پایان آن چه عملیات ویژه نظامی در اوکراین می خواند را اعلام کرده و یا از طرف دیگر می تواند این روزی باشد که روسیه اعلان جنگ رسمی به اوکراین می دهد.

بلومبرگ بیزینس ویک

هفته نامه بلومبرگ بیزینس ویک در پرونده ای به گسترش چشمگیر محبوبیت ورزش اتومبیل رانی فرمول یک در ایالات متحده می پردازد. این نشریه با انتخاب تیتر «فرمول یک آمریکا را به دست گرفت» و با انتخاب طرح روی جلدی که ورزشکاران رشته های پیش از این محبوب در آمریکا مانند فوتبال آمریکایی، بسکتبال و بیسبال را نشان می دهد که با نگرانی در حال تماشای خودروی فرمول یک هستند، تاکید می کند سریعترین ورزش جهان بالاخره موفق شد جایگاه خود را در بزرگترین بازار ورزشی جهان یعنی بازار ورزشی ایالات متحده تثبیت کند.

نیو اِستِیتسمَن

هفته نامه نیو اِستیتسمن در تازه ترین شماره خود مدعی می شود که برخی رهبران در جهان از تاریخ استفاده می کنند تا بتوانند شهروندان خود را تحت کنترل قرار دهند. این نشریه با انتخاب تیتر «دیکته کردن آینده» و با انتشار عکسی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، شی جینپینگ رئیس جمهور چین و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، می گوید این رهبران تمامیت خواه، قطعه هایی نامرتبط از تاریخ را گرد هم جمع می کنند تا بتوانند جنگ و کنترل مردمشان را توجیه کنند. نیو استیتسمن همچنین در مقاله ای اوج گیری خطر درگیری هسته ای میان قدرت های جهان را زیر ذره بین قرار داده است.

ایندیا تودی

هفته نامه ایندیا تودی چاپ هند در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به بحران برق در این کشور پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «آشفتگی نیرو» و طراحی جلد جالب توجهی که یک شمع را درون لامپ برق نشان می دهد، معتقد است سیاست های شکست خورده، عدم هماهنگی میان بخش خصوصی و دولتی و بدهی بالا تنها چند دلیل است که باعث شده کشور هند وارد بحران الکتریسیته شود.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود در گزارشی با عنوان «زمین لرزه» به حواشی اخیر دیوان عالی ایالات متحده نگاهی انداخته است. این نشریه با چاپ عکسی از پنج عضو این دیوان در حالی که پشت سر آن ها ساختمان این دیوان در حال فرو ریختن است، به تلاش های آنان برای لغو قانون پنجاه ساله سقط جنین در ایالات متحده پرداخته است، تلاشی که اعتراضات گسترده ای در آمریکا به همراه داشته و آن را بیشتر به ضرر زن های فقیر و همینطور قربانیان تجاوز می دانند.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود در گزارشی شرایط ارتش روسیه در جنگ اوکراین را بد ارزیابی می کند. این نشریه با انتخاب عکسی جالب توجه از اوکراین جایی که یک تانک روسی بعد از اصابت یک موشک، به درون زمین فرو رفته است و با انتخاب تیتر «فاجعه پوتین» این سوال را مطرح می کند که «روسیه واقعا تا چه اندازه قدرتمند است؟» و ادعا دارد بر خلاف تمام صحبت ها و گمانه زنی پیرامون اینکه روسیه یکی از ابرقدرت های جهان مخصوصا در حوزه نظامی محسوب می شود، اما تاکنون در جنگ اوکراین چیزی از آن همه قدرت دیده نشده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور


*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.