هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت بازی به انجام می‌رسد و نتایج نهایی می‌تواند جدول را با تغییرات مهمی مواجه کند.

۳۹۰ دقیقه هیجان در لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباه ممنوع

به گزارش قدس آنلاین، لیگ برتر ایران به مرحله‌ و مقطعی رسیده که همه بازی‌هایش حساس هستند و می‌توانند سرنوشت تیم‌ها را دچار تغییر کنند. یک لغزش می‌تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانی و یا نزدیک شدن به سقوط باشد. همین حساسیت بالا و هیجان زیاد باعث می‌شود تا تماشای هر کدام از این مسابقات جاذبه‌های فراوانی داشته باشد.

هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر روز دوشنبه با برگزاری هشت دیدار پرونده‌اش باز و بسته می‌شود. اولین بازی از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه استارت می‌خورد و بازی آخر حدود ساعت ۲۳ به پایان می‌رسد. ۳۹۰ دقیقه فوق‌العاده زیبا که باید امیدوار باشیم با نمایش جذاب و تماشاگرپسندانه هر ۱۶ تیم همراه باشد.

تراکتور و هوادار در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغازکننده بازی‌های این هفته هستند. تراکتور برای فرار از کابوس سقوط نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز خانگی دارد. حضور قبلی پرشورها آنها را به پیروزی برابر مس رفسنجان سوق داد و حالا تیم سرسخت رضا عنایتی رقیب مردان ارطغرول ساغلام است. لغزش تی‌تی‌ها می‌تواند به قیمت سقوطشان به رده چهاردهم تمام شود و این بدترین اتفاق ممکن برای آنهاست. در سوی مقابل تیم تهرانی هم سودای حضور در نیمه بالایی جدول را در اولین فصل حضورش در لیگ برتر را در ذهنش دارد.

۳۹۰ دقیقه هیجان در لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباه ممنوع

پس از اتمام بازی نخست شاهد برگزاری ۲ دیدار به صورت همزمان از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در شهرهای شیراز و اصفهان هستیم. تردید نداشته باشید که حساسیت بازی فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان نه تنها کمتر از بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس نیست؛ بلکه می‌تواند دوز بالاتری از مرگ و زندگی را در خود داشته باشد.

نفت با رضا مهاجری در ۲ هفته به چهار امتیاز رسیده و حالا با ۱۸ امتیاز اندوخته در رده چهاردهم جدول قرار دارد. آنها میهمان فجری هستند که در ۲۰ بازی اخیر لیگ برتری‌اش رنگ برد را ندیده است. برد برای هر ۲ تیم حیاتی است اما برای تیم مجتبی سراسیایی از نان شب واجب‌تر است. آنها اگر حالا نتوانند طلسم‌شکنی کنند شاید دیگر نیازی به این ماجرا پیدا نکنند. پیروزی نماینده استان فارس یعنی خروج آنها از منطقه ناامن جدول است و پیروزی نفت به منزله فراری بزرگ از سقوط خواهد بود.

۳۹۰ دقیقه هیجان در لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباه ممنوع

ورزشگاه فولادشهر میزبان جدال مهدی تارتار و یحیی گل‌محمدی است. سرمربی پرسپولیس بازهم نمی تواند کنار زمین حضور داشته باشد اما امیدوار است مانند بازی جام حذفی از اصفهان دست پر خارج شود. هیچ چیزی به جز سه امتیاز نمی‌تواند خنده را به روی لب‌ پرسپولیسی‌ها بیاورد. در طرف دیگر داستان گاندوها هستند. تیمی که نه خطر سقوط تهدیدش می‌کند و نه امکان رقابت با بالانشین‌ها را دارد اما بازی با پرسپولیس برایش حیثیتی است. تارتار با متوقف کردن تیم محبوبش هم می‌تواند جواب بدبین ها را بدهد و هم به دیگر تیم اصفهانی کمک کند تا همچنان برای رتبه‌ای بهتر از سومی تلاش کند.

۳۹۰ دقیقه هیجان در لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباه ممنوع

پیکان و سپاهان هم دیداری جذاب را از ساعت ۱۹ آغاز می‌کنند. پیکان در خانه تیمی به مراتب کم‌خطرتر نسبت به بیرون از خانه است. آنها میزبان طلایی‌پوشان اصفهانی هستند. مجتبی حسینی و شاگردانش به دنبال اثبات مجدد خودشان هستند و محرم نویدکیا نمی‌خواهد پیش از مصاف با پرسپولیس و پس از تقابل با استقلال امتیاز از دست بدهد.

۳۹۰ دقیقه هیجان در لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباه ممنوع

همزمان با آغاز نیمه دوم ۲ دیدار ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه شاهد شروع مسابقه نساجی و مس رفسنجان هستیم. روحیه هر ۲ تیم خوب است. نساجی، قهرمان جام حذفی است و در سال جدید شکستی را متحمل نشده است. آنها در مشهد میزبان مسی هستند که بعد از چند هفته بدبیاری، موفق شد در هفته‌ی قبل از سد فجرسپاسی بگذرد. نساجی در چهار بازی اخیر لیگ برتری بردی نداشته و مس پس از چهار مسابقه رنگ پیروزی را دید. شاید جدال این ۲ تیم کم‌اهمیت‌ترین بازی هفته بیست و ششم باشد. البته که تیم رفسنجانی به هیچ وجه دوست ندارد رتبه پنجمی‌اش را به تیم هم‌استانی تحویل بدهد و در پایان فصل دومین تیم کرمان نام بگیرد.

۳۹۰ دقیقه هیجان در لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباه ممنوع

صحبت از گل‌گهر شد. نوبت به بازی آنها رسید. نام امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی برای تماشایی بودن یک مسابقه کافی است و دیگر نیازی به وضعیت ۲ تیم گل‌گهر و آلومینیوم در جدول ندارد. ۲ تیم با وضعیتئ مالی مناسب که آرزوهای بزرگی را در سر می‌پرورانند. سوزنِ تیم سیرجانی روی تساوی گیر کرده است. آنها هر چهار مسابقه آخر خود را با نتیجه مساوی به اتمام رسانده‌اند و اگر به کسب رده پنجم علاقه دارند باید این بازی خانگی را با برد پشت سر بگذارند. البته کار ساده‌ای پیش روی آنها نیست. آلومینیوم، فینالیست جام حذفی است و با مهدی رحمتی در لیگ شکستی را پذیرا نبوده است.

۳۹۰ دقیقه هیجان در لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباه ممنوع

حدود ۱۰ دقیقه بعد از پایان مسابقه پرسپولیس، استقلال باید در ورزشگاه آزادی به میدان برود. رقابت بین تیم اول و آخر جدول رده‌بندی که خلاف تصور اغلب فوتبالدوستان به هیچ وجه مسابقه‌ی یک طرفه‌ای نخواهد بود. اتفاقا تیم‌هایی که خطر سقوط را حس می‌کنند در هفته‌های پایانی می‌توانند سرسخت‌ترین و غیر قابل پیش‌بینی‌ترین رقبا باشند و احتمالا فرهاد مجیدی هم از این قضیه مطلع است. استقلال اگر قهرمانی می‌خواهد باید به تساوی‌های سریالی‌اش پایان بدهد و اولین برد در سال جدید را مال خود کند. آنها پذیرای تیمی هستند که بیش از ۲ ماه است شکستی را متحمل نشده و امکان دارد با ثبت پیروزی تحت شرایطی خاص به امتیاز تیم چهاردهم جدول برسد و بیش از پیش به بقا امیدوار شود. به نظر شما تیم داودسیدعباسی می‌تواند حساسیت لیگ در پایین و بالای جدول را چند برابر کند.

۳۹۰ دقیقه هیجان در لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباه ممنوع

در آبادان شاهد آخرین بازی‌های هفته بیست و ششم هستیم. علیرضا منصوریان و شاگردانش فروغ هفته‌های قبل را ندارند و در چهار هفته اخیر یک در میان بازی‌ها را با باخت و تساوی به اتمام رسانده‌اند. ورزشگاه تختی بعد از برد مقابل پرسپولیس دیگر رنگ خوشحالی را ندیده است. آنها این بار باید در یکی از دربی‌های خوزستان این فصل به مصاف فولاد بروند. تنها نماینده ایران در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که به چیزی جز کسب رتبه چهارم نمی‌اندیشد.هر ۲ تیم تلاش زیادی کردند تا بتوانند به جایگاه کنونی برسند و روزهای تلخ ابتدای فصل را فراموش کنند. پس برای نباختن در این بازی هرکاری خواهند کرد.

۳۹۰ دقیقه هیجان در لیگ برتر فوتبال ایران؛ اشتباه ممنوع

حدود ساعت ۲۳ امروز، جدول لیگ برتر با تغییراتی روبرو خواهد شد. تغییراتی که چهار هفته بعدی را حساس‌تر می‌کند. به امید تماشای هشت بازی زیبا.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.