رئیس کمیسیون حقوقی و نظارتی شورای شهر مشهد در پی آب افتادگی معابر سطح شهر پس از بارندگی‌های اخیر، به معاونت خدمات شهری شهرداری تذکر داد.

کارت زرد رئیس کمیسیون حقوقی  شورا به معاون خدمات شهری مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، هاشم دائمی در سی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به بارندگی‌های اخیر سطح شهر، اظهارکرد: حجم بارش‌های باران، مایه خشنودی، خرسندی و نویدبخش تامین منابع آبی شهر خواهد بود.

وی افزود: یکی از نکات حائز اهمیت، وظیفه مدیریت شهری در زمان بروز باران‌های فصلی و آب‌افتادگی معابر سطح شهر است.
دائمی گفت: تشکیل ستاد بحران در چنین شرایطی در شرح وظایف و خدمات معاون خدمات‌ و ‌محیط‌زیست شهری است که نیاز به جدیت و همت مضاعف از سوی آن معاونت دارد تا نسبت به مرتفع نمودن مشکلات زائران و مجاوران رضوی اقدام شایسته و به موقع صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه طی روزهای اخیر، تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان شورای شهر و شهرداری برای بررسی و پرداختن به این موضوع ایجاد شده، تصریح کرد: اقدامات معاونت خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد در شرایط بحرانی، توسط این تیم رصد شد.

دائمی گفت: با وجود اعلام هشدار سطوح مختلف هواشناسی توسط هواشناسی استان، جلسات برنامه‌ریزی مدیریت بحران تشکیل نشد و بروزرسانی اطلاعات مربوط به نقاط بحرانی آب افتادگی هم در سطح مناطق هم صورت نگرفت.

وی با تاکید بر لزوم حضور معاون خدمات‌شهری و تیم کارشناسی این حوزه و ایفای نقش در راهبری و هماهنگی هرچه بیشتر سازمان‌ها و ادارات درگیر در زمان بحران از جمله سازمان مدیریت پسماند و ادارات خدمات‌شهری مناطق در اتاق بحران و نظارت مستمر در زمان بحران تا رسیدن به شرایط عادی، افزود: تیم بازدید میدانی و انعکاس موارد بحران‌زا و نظارت بر عملکرد تیم اجرایی جهت مرتفع نمودن مشکلات یاد شده و همچنین لایروبی صحیح و مناسب نیز باید در دستورکار قرار می‌گرفت.

دائمی با بیان اینکه در زمان بحران باید شاهد مدیریت صحیح ماشین‌آلات و نیروها توسط معاونت خدمات شهری و استفاده حداکثری از توان هر یک از حوزه‌های حاضر در اتاق بحران باشیم، اظهارکرد: متاسفانه برنامه‌ریزی مناسب و رفع مشکلات فنی که موجب آبگرفتگی شده، از ۶ ماه قبل از فرارسیدن فصل بارندگی انجام نشده است. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.