معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت: ارتش روسیه اسنادی را به دست آورده است که وجود طرح‌هایی برای حمله به روسیه و دونباس ازسوی اوکراین را اثبات می کند.

مسکو: به اسناد مربوط به تصمیم اوکراین برای حمله به روسیه دست یافتیم

به گزارش قدس آنلاین، پولیانسکی اظهار کرد: اسنادی که ما در آغاز عملیات ویژه نظامی خود کشف کردیم، به‌وضوح نشان می دهد که برنامه های مشخصی برای حمله به روسیه از اوکراین وجود داشته است.

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل ادامه داد: همچنین برنامه های مشخصی برای حمله به دونباس وجود داشت و اسناد ستاد کل اوکراین نیز حاکی از آن است. بنابراین، این یک حمله پیشگیرانه از سوی روسیه بود و ما این کار را با رعایت کامل ماده ۵ منشور سازمان ملل متحد انجام و به آن سازمان اطلاع دادیم.

به گفته پولیانسکی، در زمان حاضر آشکار است که ما در حال جنگ نیابتی با ناتو قرار داریم و این واقعیتی است که ما با آن روبه‌رو هستیم.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲(دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.