مدیر تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توزیع عادلانه تجهیزات پزشکی مهمترین رویکرد و برنامه معاونت درمان است که در راستای گسترش خدمات‌رسانی، از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا کنون هفت دستگاه سی. تی. اسکن در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه نصب و راه‌اندازی شده است.

۷ دستگاه سی. تی. اسکن از ابتدای شیوع کرونا در دانشگاه پزشکی مشهد راه‌اندازی شده است

به گزارش قدس آنلاین، عباس ایزدی افزود: دستگاه‌های سی. تی. اسکن یکی از تجهیزات تشخیصی مورد نیاز در دوران پاندمی کرونا بود که بر این اساس بهسازی و نوسازی این دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و با رشدی ۴۰ درصدی نسبت به پیش از دوران کرونا همراه بود.

وی ادامه داد: نصب و را ه‌اندازی پنج دستگاه رادیولوژی دیجیتال و ۱۱ دستگاه سونوگرافی و اکوسونوگرافی از دیگر اقدامات دانشگاه در راستای توسعه خدمات رسانی و افزایش دسترسی در مناطق زیر پوشش بوده است.

مدیر تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ضرورت وجود دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در مراکز درمانی به ویژه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا و نیاز شدید به اکسیژن طبی، نسبت به افزایش ظرفیت و تامین هزار و ۳۰۰ کپسول ۴۰ لیتری و ۱۷ دستگاه اکسیژن‌ساز اقدام شد که با این افزایش ظرفیت، میزان اکسیژن تولیدی از طریق دستگاه‌های اکسیژن ساز ۲.۵ برابر و تعداد کپسول‌های ذخیره نیز سه برابر افزایش یافته است.

ایزدی افزود: نصب و راه‌اندازی ۲ مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۴۰ تن در بیمارستان امام رضا(ع)، یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان قائم(عج)، یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان شریعتی، یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان هاشمی نژاد و یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان ولایت از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در حدود ۱۳۰ تخت اورژانس به همراه تمامی تجهیزات جانبی به مجموعه تخت‌های اورژانس مراکز اضافه شده که در حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص توسعه تخت‌های جراحی مطابق سند ۱۴۰۴ و همچنین جایگزینی تجهیزات فرسوده و بهبود استاندارد تجهیزات موجود و اقدامات صورت گرفته گفت: افزایش و جایگزینی تخت‌های جراحی استاندارد به میزان ۲۵ درصد، جایگزینی ماشین‌های بی‌هوشی به میزان ۱۵ درصد و جایگزینی مانیتورینگ‌های علائم حیاتی به میزان ۲۵ درصد صورت گرفته است.

ایزدی افزود: همچنین جایگزینی چراغ‌های سیالیتیک یا لامپ جراحی و چراغ اتاق عمل به میزان ۲۰ درصد، جایگزینی الکتروکوتر جراحی یا دستگاه سوزاندن زخم یا سوزاندن عروق و یا قسمتی از بافت که دچار خونریزی شده برای کنترل و جلوگیری از خونریزی به میزان ۱۵ درصد، جایگزینی تجهیزات جنرال اتاق عمل به میزان ۲۰ درصد، جایگزینی ست‌های جراحی به میزان ۲۵ درصد، جایگزینی تجهیزات سیستم‌های تصویر اندوویژن به میزان ۳۰ درصد و جایگزینی تخت‌های ریکاوری اتاق عمل به میزان ۲۵ درصد انجام شده که تمامی این موارد از شاخص‌ترین اقدامات معاونت درمان بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع : ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.