رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به دنبال این هستیم که میزان پرداخت مستمری خانواده‌های شهدا را به حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش دهیم.

مستمری خانواده‌های شهدا افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: بر اساس قانون به والدین شهدا مستمری پرداخت می‌شود. خانواده شهدا به ۲ شکل، حقوق دریافت می‌کنند. برخی بر اساس حکم فرزندانشان که از قبل شاغل بودند، مطابق حقوق وی به آنها پول پرداخت می‌شود و برخی ها مستمری بگیر هستند.

وی ادامه داد: در رابطه با حقوق سایر ایثارگران و جانبازانی که از ما حقوق دریافت می کردند، همان ضرایب افزایشی که برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده برای آنها هم اعمال می شود ولی ما نمی توانیم عددی را به عنوان میزان افزایش پرداختی برای کمک معیشت بگیران اعلام کنیم. چون تاکنون تکلیف جداول بودجه و ضرایب مشخص نشده است.  

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا مستمری جانبازان زیر ۲۵ درصد افزایش می یابد نیز اذعان داشت: جانبازان زیر ۲۵ درصد سال گذشته ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان دریافت می کردند اما میزان افزایش آن برای امسال تاکنون مشخص نشده است.

قول مساعد سازمان حج و زیارت برای افزایش سهمیه ایثارگران به حج

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص میزان سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران به حج تمتع نیز گفت: سهمیه جامعه ایثارگران نسبت به قبل کمتر شده ما در حال مذاکره هستیم و قول هایی از سازمان حج و زیارت برای افزایش سهمیه گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم سهمیه را افزایش دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان سازمان حج و زیارت برنامه ریزی کرده که افرادی که در گذشته پرداخت منابع مالی داشتند را به این سفر معنوی اعزام کنند،  افزود: عربستان یک شرط گذاشته که افراد بالای ۶۵ سال را نمی‌پذیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه خدمات و مزایایی برای جامعه ایثارگرِ عازم حج در نظر گرفته شده، بیان کرد:  مزیت خاصی برای این افراد وجود ندارد چون هزینه های سفر به عهده خود افراد است، مگر بخشودگی عوارض و خروج از کشور که برای آنها در نظر گرفته می شود اما برای برخی از جانبازان به دلیل سالمندی، وضعیت جسمی و جانبازی که نیاز به کمک دارند و نمی توانند با افراد عادی در یک هتل باشند، مکان های خاصی در نظر گرفته می شود و در قالب کاروان های دیگر به مکه اعزام می شوند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مقررات سازمان حج برای زائران خانه خدا گفت: اگر افراد، از قبل سپرده‌گذاری داشته باشند، بنیاد شهید به نسبت آن برای همه یک تخفیف در نظر گرفته و جانبازان هم مانند دیگران مشمول همان تخفیف می شوند.

برآورد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مازاد برای بیمه دی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واگذاری یارانه به شرکت های بیمه گفت: از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری هستیم تا از محل آزادسازی یارانه دارو، اعتباری را که به شرکت های بیمه اختصاص می دهند، به بیمه دی هم اختصاص دهند تا بتوانند پوشش خود را افزایش دهند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بیمه دی  بیمه تکمیلی نیست، بلکه اجبای است. چون ما طبق قانون موظف هستیم صد در صد هزینه های درمان را پرداخت کنیم و امیدواریم پیگیری ها به نتیجه برسد، برآورد ما ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مازاد بودجه ای برای بیمه دی است که نیاز به منابع جدید داریم و ما این موضوع را دنبال می کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.