در تاریخچه انتقالات دورتموند، همواره نام های بزرگی دیده شده که این تیم آلمانی توانسته است از فروش آن‌ها، درآمدهای میلیون دلاری کسب کند.

دورتموند بزرگ‌ترین فروشنده تاریخ فوتبال

به بهانه این جابه‌جایی‌ها، فهرستی از بزرگ‌ترین انتقالات دورتموند در سال‌های گذشته را مرور می‌کنیم.
۱- آدریان راموس در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۱۲ میلیون یورو را به خزانه دورتموند ریخت. این بازیکن کلمبیایی به چین فروخته شد اما ابتدا توسط باشگاه گویان پکن به گرانادا قرض داده شد.
۲- یورگ هاینریش نیز نباید از این لیست خارج شود: در تابستان ۱۹۹۸ انتقال او به فلورانس ۲۵ میلیون مارک آلمان (حدود ۱۲.۵ میلیون یورو) به همراه داشت. 
۳- اسون بندر از سال ۲۰۰۹ پیراهن دورتموند را بر تن کرده است و در تابستان ۲۰۱۷ در کمال تعجب به برادر دوقلوی خود لارس در لورکوزن ملحق شد، ارزش این انتقال برای تیم دورتموند ۱۲.۵ میلیون یورو بود.
۴- در طول تعطیلات تابستانی ۲۰۱۲، صندوق BVB به لطف شینجی کاگاوا پر شد. این بازیکن ژاپنی که فصل قبل از آن انتقال نقش مهمی در دوگانه دورتموند داشت، باشگاه را به مقصد منچستر ترک کرد. 
۵- آندری یارمولنکو در تابستان ۲۰۱۷ به دورتموند پیوست تا خلأ ناشی از جدایی عثمان دمبله به بارسلونا را پر کند. با وجود شروع خوب، بازیکن اوکراینی در این امر موفق نشد و تنها پس از یک سال این تیم را ترک کرد. او با مبلغ ۲۰ میلیون یورو به وستهام یونایتد رفت.
۶- ماکسیمیلیان فیلیپ در سال ۲۰۱۷ با ۲۰ میلیون یورو از فرایبورگ آمد و در سال ۲۰۱۹ با ۲۰ میلیون یورو به دینامو مسکو رفت.
۷- دورتموند در نوامبر ۲۰۱۸ تصمیم به خرید پاکو آلکاسر گرفت و
 ۲۳ میلیون یورو به باشگاه بارسلونا پرداخت کرد. در پایان ژانویه او به اسپانیا بازگشت. مبلغ ۲۵ میلیون یورو او را به گران ترین بازیکن باشگاه ویارئال تبدیل کرد.
۸- ایلکای گوندوگان نخستین خرید پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود، دورتموند ۲۵ میلیون یورو از این معامله (به علاوه پرداخت های پاداش مرتبط با موفقیت) بدست آورد.
۹-در تابستان ۲۰۱۶، متس هوملز به بایرن مونیخ رفت. انتقال کاپیتان BVB حدود ۳۵ میلیون یورو به ارمغان آورد.
۱۰- بایرن پیش از این در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۰ میلیون یورو به وستفالن انتقال داده بود: در آن زمان، انتقال ماریو گوتزه قبل از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید علنی شد. بایرن از سایر طرف های علاقه مند به گوتزه مانند بارسلونا، منچستر سیتی و آرسنال بهتر عمل کرد.
۱۱- تابستان ۲۰۱۶ برای BVB دردناک اما پربار بود، زیرا پس از کاپیتان متس هوملز و ایلکای گوندوگان، آن‌ها یکی دیگر از بهترین بازیکنان خود به نام هنریک مخیتاریان را از دست دادند. منچستریونایتد با پیشنهادی ۴۲.۵ میلیون یورویی این بازیکن را جذب کرد.
۱۲- پیر امریک اوبامیانگ برای انتقالش به آرسنال در ژانویه ۲۰۱۸ مبلغی نزدیک به ۶۴ میلیون یورو برای دورتموند آورده مالی داشت. توپچی ها برای این انتقال، رکورد گران‌ترین جابه‌جایی باشگاه را شکستند.
۱۳- ارلینگ هالند نروژی به مدت دو سال و نیم برای BVB گل های زیادی را به ثمر رساند و مقصد بعدی او در تابستان ۲۰۲۲ تعیین شد: منچسترسیتی از بند خروج ۷۵ میلیونی او استفاده کرد تا بتواند این جوان مستعد را به خدمت بگیرد.
۱۴- جیدون سانچو نیز در تابستان ۲۰۲۱ به جزیره کشیده شد. منچستریونایتد ۸۵ میلیون یورو برای استفاده از خدمات این بازیکن انگلیسی هزینه کرد.
۱۵- او فراتر از همه اهداف دورتموند عمل کرد: بارسلونا برای به خدمت‌گیری عثمان دمبله در تابستان ۲۰۱۷ هزینه ۱۰۵ میلیون یورویی را به زنبورها پرداخت کرد. این مبلغ حتی تاکنون به لطف پرداخت های مختلف پاداش به ۱۴۰ میلیون یورو رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.