مهربانی زمان ندارد اما مناسبت‌هایی بهانه می‌شوند برای تلاش بیشتر و همدلی‌های بسیار.

«میزبانان خورشید» خیّران گمنام حوزه درمان

بنیاد نیکوکاری میزبانان خورشید هم یکی ازهمین گروه‌هایی است که سال‌هاست به همت خیران علاوه بر تأمین هزینه‌های درمانی بیماران نیازمند، بحث کمک‌های معیشتی، حمایتی، تحصیلی و... را هم در اولویت‌های خود قرار داده است.

 مدیرعامل بنیاد نیکوکاری میزبانان خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اشاره به کمک‌های همدلی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان می‌گوید: همزمان با سال نو با همکاری خوب صنف شیرینی‌سازان مشهد توانستیم ۶۰۰ بسته معیشتی و غذای گرم برای مردم حاشیه شهر به‌خصوص خانواده‌هایی که سرپرست خانوارشان بیمار بودند و در حوزه درمان درگیر شده‌اند، تهیه کنیم. محمد فرزانی می‌افزاید: از طرفی، عید نوروز که با ماه مبارک رمضان مقارن شد، مانند سال‌های گذشته یک هزار و ۱۰۰ بسته با توجه به اعلام مددکاران آماده کردیم و در سه دهه اول و دوم و سوم ماه مبارک رمضان کار توزیع آن انجام شد.

بهانه‌های همدلی
برنامه بعدی این بنیاد همزمان با عید قربان توزیع ۶۰۰ بسته معیشتی است که درصورت کمک‌های بیشتر خیران این رقم به یک هزار بسته خواهد رسید. 
وی در ادامه با اشاره به این نکته که خوشبختانه در حوزه کرونا و درمان فعالیت‌های خوبی در این بنیاد نیکوکاری انجام شده است، تأکید می‌کند: این بنیاد نیکوکاری به صورت تخصصی در بحث درمان کار می‌کند و تنها سازمان مردمی هستیم که در مرکز بیمارستان دولتی دانشگاه یعنی در بیمارستان امام رضا( ع) به ما مکان واگذار شده است و مستقر هستیم.
وی خاطرنشان می‌کند: خوشبختانه مستقر بودنمان در بیمارستان امام رضا(ع) سبب شده است اشراف بیشتری برای حل مشکلات بیماران نیازمند داشته باشیم.

سه‌شنبه‌های همیاری
فرزانی ادامه می‌دهد: مددکاران بیمارستان در هرهفته پرونده‌های بیمارانی که به مددکاری بیمارستان مراجعه می‌کنند را بررسی کرده و تا جایی که امکانات و تخفیفات دولتی اجازه می‌دهد، این کار انجام می‌شود و آنچه از هزینه باقی می‌ماند و قادر به تخفیف نیستند و بیماران نیز امکان تأمین هزینه درمان را ندارند پرونده در جلسه روز سه‌شنبه ارجاع داده می‌شود و خیران این مشکل را مرتفع می‌کنند.
مدیرعامل بنیاد نیکوکاری میزبانان خورشید توضیح می‌دهد: در مدت بحران شیوع بیماری کرونا این جلسه‌ها هر سه‌شنبه به صورت برخط انجام می‌شد.
وی تصریح می‌کند: در هفته پرونده حدود ۱۰۰بیمار جمع می‌شود و بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون هزینه‌های درمانی این بیماران بررسی و توسط خیران پرداخت می‌شود.
او تأکید می‌کند: شعار مؤسسه ما این است که هیچ بیماری به علت نداری، نباید از درمان و ادامه آن باز بماند. این در حالی است که متأسفانه بحث بیماران سرطانی این روزها زیاد است و هزینه‌های درمانی این بیماری بسیار بالاست. از این رو ما در بیمارستان پس از تشکیل کمیسیون پزشکی با حضور پزشکان حاذق، پرونده‌هایی که مددکاران به ما ارجاع می‌دهد را بررسی کرده و در بحث سرطان گرید۱ و ۲ در اولویت و در گرید ۳ همچنین علاوه بر کمک به بیمار، کمک‌های حمایتی، تحصیلی، مالی، معیشتی و... به خانواده بیمار در اولویت قرار می‌گیرد و در مجموع همه تلاشمان این است که به هر طریق ممکن تا حد امکان به تمام بیماران نیازمند خدماتی ارائه نماییم.

دریافت و اهدای لوازم درمانی به صورت امانت
فرزانی همچنین درخصوص انبار بزرگی که طی تفاهم‌نامه‌ای از طریق دانشگاه علوم پزشکی در اختیار این بنیاد قرار گرفته است، می‌گوید: بهزیستی از وجود این انبار مطلع است و اگر بیماری به رحمت خدا رفت، خانواده آن‌ها می‌توانند وسایل درمانی همچون تخت، واکر، عصا، سمعک، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن‌ساز، ویلچرو...‌ که در منزل برای ادامه روند درمان بیمارشان تهیه کرده‌اند را به‌نام خود بیمار در دفتر این بنیاد نیکوکاری ثبت کنند و این وسایل را به عنوان امانت به بیماران نیازمند داده و پس از تکمیل درمان به انبار بیمارستان عودت داده می‌شود.
وی تصریح می‌کند: از آن جایی که دفتر ما واقع در بیمارستان امام رضا(ع) است امکان تحویل این لوازم از ورودی اصلی این بیمارستان میسر است. همچنین امکان تماس با بنیاد نیکوکاری میزبانان خورشید نیز مهیاست تا همکاران برای تحویل این لوازم به محل سکونت شهروندان مراجعه کنند و به رسم امانت آن‌ها را تحویل بگیرند. 
وی در پایان تأکید می‌کند: تمام مبالغ اهدایی خیران صرف تأمین هزینه‌های درمانی و معیشتی بیماران می‌شود و حقوق کارکنان از محل دیگری پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.