معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: سهم استان خراسان رضوی از اعتبارات ملی بسیار ناچیز است که به دنبال رایزنی هستیم تا سهم استان در تخصیص اعتبارات ملی ادا شود.

سهم خراسان رضوی از اعتبارت ملی بسیار کم است

به گزارش قدس آنلاین، جواد خدایی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، خلیل‌آباد و کوهسرخ که شامگاه گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری بردسکن برگزار شد، افزود: در اعتبارات سفر ریاست جمهور به خراسان رضوی که به زودی ابلاغ می‌شود ۳۰۰ میلیارد تومان برای کمک به شهرداری‌ها در نظر گرفته شده که با اولویت کمک به شهرداری‌های تازه تأسیس و شهرداری‌هایی که مشکلات و معضلات جدی‌تری دارند تخصیص خواهیم داد.

وی از محور شادمهر به کاشمر و بردسکن به عنوان مهم‌ترین پروژه منطقه ترشیز نام برد و اظهار کرد: در مصوبات سفر ریاست‌جمهور برای پروژه کاشمر به بردسکن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امیدواریم این پروژه تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد، بیان کرد: محور شادمهر به کاشمر و بردسکن به دلیل خطرات بسیار و حجم ترددها یکی از مهم‌ترین محورهای استان است.

وی مطرح کرد: تأخیر در تصمیم‌گیری برای این پروژه مهم جایز نیست، خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد این پروژه مشکلات بازگشایی آن حل شده و بنا داریم با تخصیص اعتبار تکمیلی تا پایان سال ۱۰۴۲ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

خدایی تأکید کرد: اگر بخواهیم طی دو سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد مستلزم اراده جمعی است، باید بین تمامی مجموعه‌ها تقسیم‌بندی وظایف صورت گیرد.

وی در این جلسه گفت: مکان‌یابی پست ۱۳۲ کیلووات بردسکن برای معادن نباید تا این قدر زمان‌بر می‌شد باید هر چه زودتر پیگیری و به نتیجه برسد.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی در ادامه از اجرای طرح تحول روستایی در خراسان رضوی خبر داد و گفت: یکی از گام‌های مهم این طرح بازنگری و تهیه طرح هادی ۱۱۱۳ روستا است، تمامی روستاهایی که افق طرح هادی آن‌ها به اتمام رسیده و نیاز به بازنگری دارند در این برنامه قرار دارد.

وی همچنین با بیان اینکه مشکل اراضی حسین‌آباد در کاشمر به زودی رفع می‌شود، بیان کرد: با تغییر کاربری و واگذاری ساختمان اداری خلیل‌آباد موافق هستیم، همچنین هر چه زودتر طرح ساماندهی ورودی کاشمر برای تصویب تهیه شود.

آسفالت هر کیلومتر راه روستایی نیازمند ۳ تا ۵ میلیارد تومان اعتبار

در این جلسه ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: متأسفانه از سال گذشته و امسال اعتبارات ملی این اداره کل حذف شده است و با اعتبارات استانی کار ما را در اجرای پروژه‌ها با کندی مواجه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه می‌طلبد سهم اعتبارات ملی استان از کشور گرفته شود، افزود: هر محور برای اینکه اعتبار مورد نیاز آسفالت آن تأمین شود باید کد داشته باشد در غیر این صورت اعتبار تخصیص نمی‌یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: هر کیلومتر راه روستایی حداقل ۳ تا ۵ میلیارد تومان هزینه دارد، اکنون هزینه هر تن قیر ۱۴ میلیون تومان است.

اخذ ماده ۲۳ محور بردسکن به انابد

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: معضل اصلی منطقه محور خلیل‌آباد به بردسکن است.

وی از اخذ ماده ۲۳ محور بردسکن به خلیل‌آباد و بردسکن به انابد تا درونه و پروژه کنار گذر بردسکن خبر داد و افزود: با تخصیص اعتبارات به دنبال این هستیم این پروژه‌ها طی دو سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نیک‌بین همچنین از بازدید خود و معاون عمرانی استاندار از نیروگاه‌های برق تربت‌حیدریه و سبزوار در این سفر یک روزه خبر داد و اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در این نیروگاه‌ها مقرر شد در سال آینده قطعی برق در استان نداشته باشیم و یا به حداقل برسد.

وی در ادامه بر تکمیل پروژه کنار گذر بردسکن تأکید کرد و گفت: مردم انتظار دارند با توجه به تردد وسایط نقلیه سنگین و ایجاد آلایندگی هر چه سریع‌تر این پروژه تعیین تکلیف شود که اداره کل راه و شهرسازی می‌طلبد هر چه سریع‌تر به قول خود در این رابطه و زمین‌های معوض شهرداری عمل کند.

وی بیان کرد: اگر آخرین روستای شهرستان کوهسرخ به آخرین روستای بردسکن متصل شوند بار ترافیکی از محور خلیل‌آباد به بردسکن و کاشمر به مرور حذف شده و کسانی که از نیشابور بخواهند به طبس بروند از این مسیر تردد خواهند کرد.

منبع: ایسنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.