رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در تولید و تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم، گفت: وضعیت عرضه کالاها روزانه در استان رصد می‌شود.

مشکلی در تأمین کالاهای اساسی نداریم/ بازار زیر ذره بین مسئولان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جعفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید استاندار از فروشگاه‌های توزیع کالاهای اساسی سطح شهر بیرجند با بیان اینکه در تولید و تأمین کالاهای اساسی از جمله مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات مشکلی نداریم، افزود: وضعیت تأمین و عرضه کالاها روزانه در استان رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین تولید روزانه مرغ گرم در استان بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ تن در روز است، گفت: هم اکنون مرغ گرم به اندازه نیاز مردم در استان وجود دارد.

جعفری با بیان اینکه مردم در خراسان جنوبی بدون هیچ نگرانی می‌توانند خرید خود را از فروشگاه‌های استان انجام دهند، اظهار کرد: قیمت مرغ گرم هم اکنون در بازار استان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

تولید ۹۰ تن تخم مرغ در روز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به غیر از روز جمعه مرغ در روزهای دیگر هفته در کشتارگاه‌های استان کشتار می‌شود، گفت: مازاد نیاز استان به استان‌های سیستان‌وبلوچستان و کرمان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین روزانه ۹۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود، افزود: از این میزان، ۳۰ تن در استان مصرف و۶۰ تن دیگر به استان‌های کرمان، سیستان‌وبلوچستان و یزد ارسال می‌شود.

جعفری با اشاره به وضعیت روغن خوراکی در استان بیان کرد: اعلام نرخ‌های جدید چهار قلم کالای اساسی در روز گذشته باعث شد که برخی فروشگاه‌ها با قیمت جدید و برخی با قیمت قدیم روغن را به فروش برسانند که تشکیل صف در برخی فروشگاه‌ها از جمله اتکا در شهر بیرجند را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در تأمین روغن خوراکی نداریم، اظهار کرد: این کالا با قیمت جدید در اکثر فروشگاه‌های استان وجود دارد بنابراین مردم در این زمینه هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

مردم به اندازه نیاز خرید کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ورود محموله ۲۰۰ تنی روغن خوراکی به استان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار این روغن‌ها با نرخ جدید در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌ها از روز گذشته تاکنون کمبود روغن در فروشگاه‌های استان نداشتیم، افزود: فروشگاه اتکا بیرجند روغن با قیمت قدیم در انبار داشته که روز گذشته عرضه آن با همان قیمت باعث تشکیل صف در این فروشگاه شد و وضعیت به‌سرعت سامان یافت.

جعفری با بیان اینکه تاکنون در سایر نقاط شهر تجمعی در خصوص خرید روغن وجود نداشته است، گفت: از شهروندان خواستاریم در کالاهای اساسی به اندازه نیاز خرید کنند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.