سه سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در مشهد که یک فروشگاه تلفن همراه را در کمتر از هفت دقیقه هدف دستبرد قرار داده بودند در حالی دستگیر شدند که ۳۴دستگاه از تلفن‌های همراه سرقتی را فروخته بودند.

سرقت ۱۰۰ تلفن همراه در هفت دقیقه!

اعلام سرقت ۵/۱ میلیاردی در وکیل‌آباد
هفته گذشته بود که وقوع یک فقره سرقت از فروشگاه تلفن همراه در حوالی بولوار وکیل‌آباد به ۱۱۰ اعلام و یک اکیپ از پلیس که در نزدیکی مکان وقوع جرم حضور داشت برای بررسی ماجرا به محل اعزام شد.
با حضور مأموران انتظامی در محل؛ مالباخته خودش را به پلیس رساند و مدعی شد فروشگاهش لحظاتی قبل مورد سرقت افراد ناشناس قرار گرفته و آن‌ها تعداد زیادی گوشی تلفن همراه هوشمند گرانقیمت را سرقت کرده‌اند. مالباخته همچنین در ادامه مدعی شد در کنار سرقت این تعداد گوشی هوشمند پنج دستگاه لپ‌تاپ و پنج دستگاه پلی‌استیشن را هم عاملان این سرقت با خود برده‌اند. در حالی که مأموران برای بررسی دیگر زوایای کار و نحوه وقوع آن دست به کار شدند مالباخته ازرش ریالی لوازم به سرقت رفته را در حدود ۵/۱میلیارد تومان اعلام کرد.
وقتی مأموران برای بدست آوردن سرنخی از عاملان این اقدام که طبق تصاویر دوربین‌های مداربسته محدوده وقوع جرم، سه نفر هستند تلاش خود را آغاز کردند پی بردند این افراد با توجه به نحوه بازکردن قفل‌های در فروشگاه و ورود به مکان مورد نظر باید مهارت خاصی در اجرای این نوع سرقت‌ها داشته باشند.
همچنین وقتی تصاویر دوربین‌ها با دقت بیشتری مورد بازبینی قرار گرفت مشخص شد اعضای این باند در مدت زمان حدود ۷ دقیقه‌ای نقشه سرقت را اجرا و از محل متواری شده‌اند. با توجه به این اوصاف بود که موضوع به رئیس پلیس مشهد منتقل و پس از هماهنگی‌های لازم با سرهنگ دهقانپور و صدور دستورات تخصصی لازم عملیات ردزنی متهمان در دستور کار قرار گرفت.
در ابتدا تیم‌های تخصصی برای شناسایی چهره متهمان وارد عمل شدند و در نهایت پس از چندین ساعت اقدام فنی و دقیق هویت هر سه متهم لورفت و مشخص شد یکی از اعضای باند ایرانی و دو عضو دیگر از اتباع خارجی هستند که به صورت غیرقانونی و قاچاقی وارد کشور شده‌اند.
در حالی که متهمان محل اختفای خود را لحظه به لحظه تغییر می‌دادند تا در محاصره مردان قانون قرار نگیرند، تصاویر اعضای باند حرفه‌ای سرقت در اختیار تمامی کلانتری‌های سطح شهر مشهد قرار گرفت و نامشان هم در لیست قرمز پلیس ثبت شد.
از این ماجرا چند روزی گذشته بود تا اینکه مأموران کلانتری طبرسی شمالی که در پارک شقایق در حال انجام وظیفه بودند به حضور یک جوان در محل مشکوک می‌شوند و پس از بررسی بیشتر پی می‌برند که او یکی از اعضای باند سرقت از فروشگاه مذکور است. 
در حالی که امکان داشت سارق حرفه‌ای به سلاح سرد مسلح باشد و دست به هر اقدامی بزند تا از محل متواری شود، مأموران او را از چند جهت به محاصره درآورده و در پی یک عملیات غافلگیرانه زمینگیر و دستگیر کردند.

جاساز حرفه‌ای هم لو رفت
با دستگیری متهم مأموران به سرعت او را به مقر انتظامی منتقل و مورد تحقیق قرار داده و این اقدام موجب شد او هویت دیگر اعضای باند را لو بدهد. همچنین محل نگهداری گوشی‌های سرقتی را مشخص کند.
در این مرحله مأموران انتظامی به بولوار شهید مفتح مراجعه و مخفیگاه متهم را مورد بازرسی قرار دادند. همزمان با ورود مأموران به خانه امن سارقان دو عضو دیگر باند هم که در محل بودند و انتظار دیدن پلیس را نداشتند دستگیر شدند. پس از آن محل اختفای سارقان به صورت دقیق تفتیش شد که در نهایت محل نگهداری اموال مسروقه که برای آن جاسازی حرفه‌ای طراحی کرده بودند لو رفت و ۶۶ گوشی تلفن همراه و چهار دستگاه لپ‌تاپ از آنجا کشف شد. با متلاشی شدن این باند حرفه‌ای سرقت، نمایان شد این افراد به همین شیوه و شگرد از سه فروشگاه دیگر هم سرقت کرده‌اند.
پرونده این افراد که بین ۲۱ تا ۳۹ سال دارند پس از جمع‌بندی انتظامی برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال شد اما بررسی‌های پلیس تا مشخص شدن سرانجام ۳۴ گوشی تلفن همراه گرانقیمت و دیگر لوازم سرقت شده و همچنین کشف دیگر جرایم احتمالی این افراد ادامه دارد.

تجربه
آنچه شهروندان باید توجه داشته باشند و در کشف این پرونده به مأموران پلیس کمک فراوانی کرد وجود دوربین‌های مداربسته باکیفیت در محدوده سرقت بود. پس مالکان فروشگاه‌ها در کنار نصب دوربین‌های مداربسته مسلماً نیازمند بهره‌گیری از تجهیزات حفاظتی به‌روز نیز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.