مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت استان بیش از میانگین کشوری است گفت: نرخ رشد جمعیت کشور ۱.۱ درصد و در این استان ۱.۳ درصد است.

نرخ رشد جمعیت خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است

به گزارش قدس آنلاین، علی زاهدی نیا اظهار داشت: نرخ ولادت در این استان بالاتر از رقم کشوری است به طوری که این رقم در کشور ۱۳.۶در هزار و در این استان ۱۵.۳ در هزار ثبت شده است.

وی افزود: جمعیت این استان جوان تر از میانگین کشوری است به طوری که در کشور سالمندان ۶.۱ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند اما این رقم در این استان ۵.۵ درصد گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت غیرفعال یعنی افزاد کمتر از ۱۴ سال در استان ۲۷۲ هزار و ۳۱۸ نفر و جمعیت ۶۵ سال به بالای استان ۵۴ هزار و ۵۱۵ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: جمعیت فعال استان یعنی افراد ۱۵ تا ۶۴ سال استان هم ۶۶۹ هزار و ۴۵۶ نفر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه میانگین عمر افراد در خراسان شمالی کمتر از کشوری است اظهار داشت: در کشور سن افراد فوت شده در سال گذشته ۶۶ سال و سه ماه و در این استان ۶۵ سال و پنج ماه است.

وی با اشاره به اینکه میانگین عمر افراد در شهرهای کشور ۶۶ سال و ۲ ماه و در شهرهای استان ۶۴ سال و ۶ ماه است گفت: میانگین عمر افراد در روستاهای کشور ۶۶ سال و ۶ ماه و در روستاهای این استان ۶۶ سال است.  

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: جمعیت استان تا پایان فروردین ماه امسال ۹۹۶ هزار و ۲۸۹ نفر است که ۵۰۰ هزار و ۵۵۳ نفر از این تعداد را مردان و مابقی زنان تشکیل می دهند.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.