مدیرکل هواشناسی استان گلستان از کاهش ۱۳ درصدی بارندگی طی سال زراعی جدید نسبت به بلند مدت در این استان خبر داد.

کاهش ۱۳ درصدی بارش‌ها در گلستان/خشکسالی در گلستان تشدید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نوربخش داداشی  با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی در استان گلستان گفت: در حال حاضر شدت وزش باد در استان گلستان به اتمام رسیده است البته تا ظهر امروز وزش باد کم و بیش و در حد معمول در استان گلستان وجود داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ایستگاه‌های هواشناسی سرعت وزش باد در استان گلستان بین ۷۹.۲ تا ۱۰۴.۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، تصریح کرد: بیشترین شدت وزش باد در شهرستان مراوه تپه با ۱۰۴.۴ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده و گمیشان با ۱۰۱.۵ کیلومتر بر ساعت در جایگاه بعدی قرار گرفت.
 
مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه در بعد از ظهر شاهد بارش رگباری خفیف و پراکنده در برخی از نقاط استان گلستان به ویژه در ارتفاعات خواهیم بود، افزود: این بارش‌ها خفیف و پراکنده است و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

داداشی با بیان اینکه وضعیت آب و هوا استان گلستان در روز چهارشنبه و پنجشنبه تقریبا نیمه پایدار خواهد بود، بیان کرد: از اواخر روز جمعه سامانه جوی دیگری وارد استان گلستان می‌شود که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی از افزایش حدود ۸۸ درصد بارندگی در اردیبهشت ماه جاری نسبت به بلند مدت در گلستان خبر داد و یادآور شد: میزان بارندگی در گلستان طی سال زراعی جدید(از اول مهر سال گذشته تا امروز) نسبت به بلند مدت کاهش ۱۳ درصدی داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان متذکر شد: براساس پیش‌بینی فصلی در مجموع سه ماهه فصل بهار نسبت به بلند مدت شاهد کاهش بارندگی در استان گلستان بودیم و از خرداد، تیر و مرداد ماه امسال نسبت به بلند مدت کاهش بارندگی و افزایش دما را در استان خواهیم داشت.

داداشی با بیان اینکه همچنان نسبت به بلندمدت شاهد کاهش بارندگی در استان گلستان هستیم، تاکید کرد: این آمارها نشان می دهد با بارش‌های انجام‌شده، خشکسالی در گلستان نه تنها جبران نشده بلکه تشدید هم خواهد شد.
 

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.