سخنگوی گمرک گفت: میزان ورود کالای اساسی به کشور مناسب است و ترخیص آن به سرعت در حال انجام است و در حال حاضر چهار میلیون و ۲۷۰هزار تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات به عنوان ذخایر استراتژیک در حال تخلیه یا ترخیص هستند.

۴.۲میلیون تن موجودی کالای اساسی در بنادر و گمرک /۳۳شناور در صف تخلیه کالای اساسی

به گزارش قدس آنلاین،‌ سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت : از چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تن کالای اساسی که موجود در بنادر و یا در حال تخلیه هستند، سه میلیون و ۱۰۷هزار تن کالا در اماکن بندری و گمرکی هستند و تشریفات ترخیص آن در حال انجام است و ۱۷ شناور نیز با ۳۵۰هزار و ۶۲۶تن کالا در حال تخلیه کالاهای خود در بنادر هستند و ۸۱۱هزار و۶۴۶تن کالا نیز در ۱۶شناور در صف تخلیه کالاهای اساسی قرار دارند.

لطیفی افزود: روزانه بیش از پنجاه هزار تن کالای اساسی  با بیش از دوهزار دستگاه کامیون و ۱۵۰واگن از گمرکات اجرایی در حال ترخیص بوده و به شبکه توزیع و تولید ارسال می‌شود.

سخنگوی گمرک در مورد کالاهای اساسی موجود در اماکن بندری و گمرکی توضیح داد: ذرت با دو میلیون و ۴۶هزار و ۶۶۵تن در صدر کالاهای موجود است که یک میلیون و ۸۲۶هزار و ۸۲۶هزار و ۶۳۸ تن آن در جریان اقدامات مرتبط با ترخیص است و ۷۲هزار و ۹۵۶تن نیز در حال تخلیه از شناورها و ۱۴۷هزار و ۷۱تن نیز در صف تخلیه شناورها قرار دارد.

لطیفی در ادامه گفت : گندم با ۸۲۳هزار و ۹۰۸ تن دومین کالای اساسی از نظر میزان موجودی است که در حال ورود و توزیع به کشور بوده که ۲۹۷هزار و ۷۴تن آن در اماکن بندری و در حال مقدمات ترخیص، ۱۱۸هزار و ۹۶۷تن در حال تخلیه و ۴۰۷هزار و ۸۶۷تن نیز در شناورها منتظر تخلیه هستند.

وی افزود: بعد از ذرت و گندم، دانه های روغنی و روغن خام بیشترین موجودی و ذخایر را  در بین کالاهای اساسی در بنادر کشور به خود اختصاص داده است، دانه های روغنی و سویا با ۵۹۲هزار و ۷۴۳تن که ۳۵۴هزار و ۱۰تن آن در اماکن بندری در حال انجام اقدامات ترخیص و مابقی در حال تخلیه و یا در صف تخلیه از شناورها هستند، و ۳۵۰هزار و ۸۶۵تن روغن خام در اماکن بندری در حال ورود به کشور و  توزیع در چرخه تامین و کارخانه ها هستند.

سخنگوی گمرک در باره سایر کالاهای اساسی موجود و در حال ترخیص در گمرکات و بنادر گفت: جو با ۲۰۳هزار و ۶۳۴تن که ۱۹۵هزار و ۳۳۱تن آن در اماکن بندری در حال اقدام برای ترخیص است و مابقی در حال تخلیه از شناورها، برنج با ۱۱۱هزار و ۸۲۲تن که ۸۰هزار و ۲۴۰تن آن در حال انجام تشریفات ترخیص بوده و ۳۱هزار و ۵۸۲تن آن در حال تخلیه از شناورها است و ۷۶هزار و ۸۶۷تن شکر خام که سه هزار و ۳۶۷تن آن در حال انجام تشریفات ترخیص بوده و ۷۳هزار و ۵۰۰تن آن نیز در شناورها منتظر تخلیه هستند.

لطیفی در پایان تاکید کرد: گمرکات مرتبط با ورود کالاهای اساسی بدون تعطیلی و  به صورت ۲۴ساعته حتی  در بدترین شرایط آب و هوایی مشغول به خدمت رسانی هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.