۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 799567

یک سایت ورزشی کشور پرتغال با تمجید از مهاجم تیم ملی فوتبال ایران نوشت: مهدی طارمی خریدی ارزان اما مثمر ثمر برای قهرمان لیگ این کشور بود.

طارمی خرید ارزان اما پربرکت پورتو لقب گرفت

به گزارش قدس آنلاین، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در تابستان سال ۲۰۲۰ به تیم فوتبال پورتو پرتغال پیوست و در ۲ فصل گذشته موفقیت‌های زیادی را با این تیم تجربه کرده است. وی در این فصل ضمن کسب عنوان قهرمانی با پورتو، موفق شد ۲۰ گل و ۱۲ پاس گل را در لیگ فوتبال این کشور را به نام خود ثبت کند.

درخشش طارمی در فوتبال اروپا نه تنها موجب شده تا تیم‌های بزرگی مانند میلان ایتالیا و آرسنال به دنبال جذب او باشند بلکه عملکرد این مهاجم موجب تحسین سایت‌های ورزشی جهان شده است. بعد از جشن قهرمانی طارمی با پورتو سایت «BTLvid» انگلیس در گزارشی به تمجید از مهاجم ایرانی پرداخت.

در گزارش این سایت ورزشی آمده است: طارمی که با مبلغ چهار میلیون یورو از ریو آوه به تیم پورتو پیوست در آن زمان مهاجمی ارزان به شمار می‌رفت اما عملکرد بسیار خوبی در ترکیب قهرمان فوتبال پرتغال داشت. پورتو با به خدمت گرفتن این بازیکن ایرانی موفق به تقویت تیم خود شد. 

این تارنمای خبری با اشاره به عملکرد طارمی و تاثیر وی در گل‌های باشگاه پورتو نوشت: طارمی در این مدت ۲ سال نشان داد خریدی ارزان و کاملا موفق برای پورتو بوده و در این مدت دو جام قهرمانی در رقابت های داخلی کسب کرده است. وی همچنین موفق به کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ پرتغال شده است.

تمجید سایت‌های ورزشی انگلیس از طارمی و قرار گرفتن عملکرد این بازیکن زیر ذره‌بین  کارشناسان فوتبال آن کشور، در حالی است که ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید در نخستین دیدار برابر تیم ملی فوتبال انگلیس در مرحله گروهی قرار گیرد.

همچنین سایت گل پوینت پرتغال در گزارشی به معرفی برترین‌های لیگ برتر پرتغال در فصل ۲۲-۲۰۲۱ پرداخت که در طول فصل نقش تعیین‌کننده‌ای برای تیم‌های‌شان داشته‌اند.

یکی از این بازیکنان مهدی طارمی است که نامش در جع پادشاهان پاس گل قرار گرفته است. طارمی با ۱۲۳ پاس گل بالاتر از اوتاویو در رده چهارم قرار دارد. رافا سیلوا با ۱۵ گل در صدر این جدول قرار دارد.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است: طارمی همچنین با ۲۱۰۸ امتیاز در صدر جدول بازیکنانی قرار گرفته که بهترین استفاده از موقعیت گل را داشتند. وی در حالی این عنوان را کسب کرد که داروین نونس از بنفیکا با ۲۶ گل زده در رده دوم قرار گرفته است. نونس با ۲۶ گل زده در این بخش تنها ۱۹ امتیاز کسب کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.