خبرنگار روزنامه قدس برگزیده نخستین جشنواره رسانه ای شمال کشور(مازندران، گیلان و گلستان) شد.

خبرنگار قدس برگزیده نخستین جشنواره رسانه ای شمال کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، جشنواره منطقه ای شمال کشور طی آیینی با حضور مدیران و اهالی رسانه و با معرفی نفرات برگزیده در مجتمع نفت محمودآباد به کار خود پایان داد.
در این رویداد رسانه ای، رقیه توسلی خبرنگار روزنامه قدس با اثر"بازار حق الناس داغ است"، رتبه دوم بخش "کرونا، چالش ها و فرصت ها" را کسب و لوح تقدیر جشنواره را از آن خود کرد.
هیئت داوران نخستین جشنواره رسانه‌ای شمال کشور متشکل از پنج چهره‌ نامدار حوزه رسانه یعنی فریدون صدیقی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، محمود مختاریان، مهرداد خلیلی و علیرضا کتابدار پس از بررسی۳۵۹ اثر راه یافته به مرحله نهایی، ۲۶ اثر را حائز رتبه و ۶ اثر را شایسته تقدیر معرفی کردند.

امنیت شغلی در حرفه روزنامه نگاری کم است

در این مراسم مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار نیست در رسانه های محلی و استانی همان کاری را بکنیم که در رسانه های کشوری انجام می شود بلکه باید با همان فرهنگ و آیین بومی و محلی به موضوعات نگاه کرده و به آن افتخار کنیم.
ایمان شمسایی افزود: رویکرد دولت و وزارت ارشاد این است که به استان ها توجه ویژه ای شود و ثابت می کنیم که ایران فقط تهران نیست.
وی با اشاره به اینکه روزنامه‌نگاری یک شغل است و رسانه اقامتگاه است نه گذرگاه، ادامه داد: خبرنگاران طبق قانون باید بیمه شوند و این الزامی است و اگر رسانه‌ای خبرنگارش را بیمه نکند از خدمات محروم خواهد شد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت شغلی در حرفه روزنامه‌نگاری کم است، ورود جدی‌تر به محتوا همراه با آمایش سرزمینی در راستای احصا توانمندی‌ها را بسیار مهم دانست.
شمسایی با تاکید بر اینکه در حوزه رسانه‌ با جنگ نرم روبرو هستیم و باید به تولید محتوای با کیفیت توجه کنیم، اضافه کرد: جهاد تبیین همان ماده ۲ قانون مطبوعات بوده و رسالت یک رسانه روشن ساختن افکار عمومی و دانش مردم است و باید بیش از پیش در این راستا حرکت کنند.
همچنین در پایان آیین اختتامیه از کتاب نخستین جشنواره مطبوعات شمال کشور که حاوی آثار برگزیده است، رونمایی شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.