دادستان کل کشور با تشریح جزئیاتی ‌از اقدامات ۲ جاسوس فرانسوی در ایران گفت: هدف این بوده که به عناصر وابسته درون کشور بیاموزند که از شرایط کنونی چگونه استفاده کنند و مردم را به مبارزه و مخالفت با نظام به خیابان‌ها بکشانند.

آموزش عده‌ای جیره‌خوار ‌برای آشوب‌های خیابانی/ از بدو ورود رصد می‌شدند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری امروز در اجلاسیه شهدای حقوق‌دان غرب کشور که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: امروز شرایط و تحولات اقتصادی مردم و اصلاحاتی که در حوزه اقتصادی در حال انجام است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و سبب افزایش گرانی و مشکلات معیشتی شده اما بخشی از این اصلاحات اجتناب ناپذیر است.

منتظری با بیان اینکه من به عنوان مدعی‌العموم تلاش می‌کنم تمام توان را برای دفاع از حقوق عامه به کار بگیرم گفت: به طور قطع این روش و سیستم اقتصادی که بر ما حاکم بود و ارزهای آنچنانی و فسادهای ایجاد شده قابل دوام نبود و ایجاد اصلاحات ضروری بود.

وی افزود: بحث این اصلاحات در دولت قبل نیز مطرح بود و مقام معظم رهبری از سالی که دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی مقابله با فساد را دادند شاهد بودیم و گواهی می‌دهم ایشان در جلسات خصوصی و پیام‌ها تأکید داشتند که وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست و این شورا تشکیل شده که به دنبال اصلاح وضعیت اقتصادی باشند و چند نمونه را نیز عنوان کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر اصلاح نظام بانکی، اصلاح بودجه و تنگناهایی که برای مردم ایجاد می‌شود تأکید کردند که باید اصلاح شود اما در آن مقطع زمانی کار اساسی انجام نشد و با وجود اختیارات و بسترهای فراهم شده گام اساسی برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور برداشته نشد و آن وضعیت هرگز دوام نداشت و باید اصلاحات انجام می‌شد.

منتظری با بیان اینکه اصلاحات به طور قطع عوارضی دارد گفت: جامعه چنانچه اصلاحات اقتصادی متناسب با شرایط دنیا و منطقه را طالب باشد به ناچار باید مدتی تحمل کند اما انتظار ما از مسئولان اقتصادی و دولتمردان این است که این اصلاحات و جراحی با مدیریت و کارشناسی دقیق و با کمترین آسیب به مردم به ویژه قشر مستضعف اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع همه آسیب خواهیم دید و باید تحمل کنیم و همکاری داشته باشیم افزود: مدیران نیز باید به صورت کارشناسی شده و با دقت بسیار پیش بروند و اگر می‌خواهند طرحی را همچون نحوه توزیع نان که به صورت پایلوت در زنجان اجرا می‌شود، اجرا کنند مردم را در جریان امر قرار دهند.

دادستان کل کشور بیان کرد: این مردم که در طول این سال‌ها تا این حد تحمل کردند و موفق شدند به موفقیت‌های بسیاری دست یابند به طور قطع در این زمینه نیز همکاری خواهند کرد و در راه اصلاح اقتصادی همه با هم گام برمی‌دارند.

منتظری گفت: امروز وضعیت اقتصادی دنیا در سطح بین‌الملل با مشکلاتی مواجه است و آثار و تبعاتی در داخل نیز دارد که با مدیریت مسئولان این مقطع نیز با موفقیت پشت سر گذاشته خواهد شد و مردم نیز در مقابل توطئه‌های دشمن خواهند ایستاد آنچنانکه در گذشته ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فضای معنوی این مجلس به ما کمک خواهد کرد که با ارواح طیبه این شهدا پیمان ببندیم عنوان کرد: خدا را بر این پیمان گواه می‌گیریم که پویندگان راه شهدای عزیز و حافظان و صیانت کنندگان ارزش‌هایی باشیم که این سرمایه‌های بزرگ را در راه به دست آوردن آن‌ها تقدیم اسلام، قرآن و راه نجات بشریت کردیم.

منتظری با اشاره به سوم خرداد و حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر که تلؤلؤ آن جاودانه است گفت: برخی از خصوصیات مثبت بین مردم در سراسر کشور مشترک و همگانی است اما برخی از خصوصیات در تعدادی از استان‌ها و در برخی از مناطق برجسته‌تر است و منطقه غرب کشور از یک حساسیت و امتیاز خاصی برخوردار است.

منتظری با اشاره به اینکه در تاریخ چند هزار ساله ایران نمونه این حوادث وجود ندارد افزود: امام(ره) با بسیج کردن و هدایت جامعه ما را به این سمت و سو هدایت کرد و نقش مردم نه تنها در پیروزی انقلاب بلکه در استمرار و در تمام مراحل از جمله دفاع مقدس بی‌بدیل است.

وی بیان کرد: در آن دوران انقلاب نوپا در حالی مورد تهاجم قرار گرفت که شرق و غرب عالم دست به دست هم دادند و عناصر خودفروخته منطقه را نیز حمایت کردند که به خیال باطل ظرف یک هفته خود را به تهران برسانند اما حضور مردم و حماسه‌آفرینی جوانان آن‌ها را زمین‌گیر کرد.

منتظری افزود: هشت سال هر آنچه در دست داشتند به کار گرفتند و نظام جمهوری اسلامی هزینه‌های بسیاری داد اما ارزش این را داشت که سبب بقای دین شود زیرا بقای اسلام آنچنان اهمیت داشت که شخصیتی همچون علی‌بن ابیطالب(ع) جان خود را فدای اسلام کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بسیاری برای صیانت از دستاوردهای انقلاب شد گفت: در طول ۴۴ سال فراز و نشیب‌های فراوانی بر کشور تحمیل شد و در تمام این موقعیت‌ها حضور مردم و هدایت‌گری‌های امام راحل در دهه اول و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب در طول این چند سال توانست این انقلاب را از این گردنه‌ها عبور دهد.

منتظری با اشاره به دشمنی دشمنان از روز اول تاکنون از راه‌های مختلف همچون جنگ تحمیلی و ایجاد فسادهای داخلی توسط عوامل دشمن برای ضربه زدن به انقلاب عنوان کرد: امروز دشمن هرگز از تلاش‌ها و نیل به اهداف خود دست بر نمی‌دارد اما باید بدانیم مبارزه و مقابله هر روز تغییر می‌کند؛ روزی به صورت کودتا و اختلافات داخلی و به راه انداختن جنگ تحمیلی و روزی با ناامید شدن از جنگ نظامی به دنبال راه دیگری رفتند.

وی گفت: امروز یکی از جبهه‌های گشوده شده به سمت انقلاب به منظور نابودی آن و ضربه زدن به ارزش‌های انقلاب جبهه‌های فرهنگی و ورود به عرصه نابودن کردن اعتقادات و گرفتن هویت اسلامی جوانان است.

منتظری افزود: روزی جوانان در ارتفاعات و بیابان‌های کردستان و کرمانشاه و ایلام در برابر دشمن ایستادند و سرمای کشنده و سوزان زمستان را تحمل کردند و مانع از نفوذ دشمن شدند و امروز جوانان وظیفه دارند همچون جوانان آن زمان که جان خود را از دست دادند در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بایستند.

وی گفت: چنانچه می‌خواهید به وظیفه، تکلیف ملی و مذهبی و اعتقادات خود عمل کنید این بصیرت و روشنگری را باید داشته باشید که متناسب با جنگ دشمن به مقابله برخیزید.

دادستان کل کشور بیان کرد: امروز دشمن از گلوله‌های آتشین و مواد شیمیایی مانند حلبچه استفاده نمی‌کند بلکه در فضای مجازی هویت جوانان، اخلاق، شرف، حیثیت و هویت ایران اسلامی را هدف قرار داده است و از فضای مجازی و برنامه‌های مختلف این کار را انجام می‌دهد؛ بنابراین ما باید دشمن را بشناسیم و متناسب با آن خود را آماده کنیم.

وی با بیان اینکه جبهه دیگر دشمن برای از بین بردن انقلاب، عزت و استقلال مردم، جنگ اقتصادی است گفت: دشمن روی نقطه‌ای دست گذاشته که تک تک افراد جامعه به نحوی با آن درگیر هستند و به دنبال آن است که معیشت مردم را آنچنان در تنگنا قرار دهد که مردم در برابر فشارها تحمل خود را از دست بدهند و اساس و فلسفه تحریمی که به صورت ظالمانه بر این ملت روا داشته همین است.

منتظری افزود: دشمن می‌خواهد مردم در اثر فشار معیشتی در مقابل نظام بایستند و سال‌ها است که مردم همانطور در جنگ نظامی دشمن را زمین زدند و صدام به ذلت افتاد، در مقابل جنگ اقتصادی نیز ایستاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون جایگاه سرسپردگان دشمن و ملت ایران قابل مقایسه نیست و این نتیجه آمادگی مردم در مقابل دشمن است گفت: همانگونه که مقاومت و ایستادگی، ملت ایران را در دفاع مقدس به پیروزی رساند، مقاومت و ایستادگی و برنامه‌ریزی شما برای برنامه‌های اقتصادی نیز دشمن را به ذلت می‌کشاند و خود دشمنان اعتراف می‌کنند این تنگناهای اقتصادی هم نتوانسته آن‌ها را به اهداف خود برساند.

منتظری بیان کرد: در چند ماه اخیر حادثه جنگ بین اوکراین و روسیه مشکلات بسیاری را برای کشورهای غربی ایجاد کرده است و این اول کار است و آن‌ها سختی جنگی را که به ما تحمیل کردند تجربه می‌کنند.

وی گفت: امروز وظیفه ما بسیار خطیر است و شناخت دشمن و برنامه‌های آن وظیفه ما است و باید راه‌های دشمن برای ضربه به کشور را بشناسیم و متناسب با آن خود را آماده کنیم.

منتظری با اشاره به حربه‌های دشمن از جمله تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی، ایجاد اختلاف بین مردم، سلب اعتماد مردم با بذرافشانی ناامیدی و شایع کردن دروغ‌ عنوان کرد: دشمن بسیار تلاش می‌کند و با هر وسیله و از هر راهی برای انتقام‌گیری و ضربه زدن به ملت ایران استفاده می‌کند اما بصیرت و آگاهی ملت مانع می‌شود.

وی افزود: به طور نمونه یک کشور اروپایی که خود را مهد تمدن و آزادی می‌داند زن و مرد فرانسوی را زیرپوشش گردشگر وارد ایران می‌کند اما غافل از اینکه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بر آن‌ها سوارند و فعالیت‌های آن‌ها را رصد می‌کند و مدتی در ایران مستقر می‌شوند و به شهرهای مختلف و محافل مختلف می‌روند و مجالسی را تشکیل می‌دهند.

منتظری بیان کرد: هدف این بوده که به عناصر وابسته درون کشور بیاموزند که از شرایط کنونی چگونه استفاده کنند و مردم را به مبارزه و مخالفت با نظام به خیابان‌ها بکشانند و عده‌ای از جیره‌خواران خود را آموزش می‌دادند که چگونه در شهرهای مختلف مردم را به بهانه‌های مختلف جمع و با شرارت از این شرایط سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این حربه را در برخی کشورها به نتیجه رساندند، گفت: در ایران نیز در سال ۷۸، ۸۸ و ۹۸ این ترفند را پیاده کردند اما حضور و بصیرت مردم اهداف آن‌ها را به نابودی کشاند.

وی با اشاره به اینکه شهدا همچون ستارگانی درخشان روشنگر راه ما از هر قشر و مذهبی در طول تاریخ بوده و خواهند بود گفت: در یکصدمین آیه سوره توبه به مهاجرین و انصار اشاره شده که در پذیرش دین و نصرت اسلام و قرآن قدم به میدان گذاشتند.

منتظری افزود: برخی از مفسرین اشاره کرده‌اند که منظور این آیه عده محدودی است که همراه پیامبر از مکه به مدینه هجرت کردند یا در مدینه به ایشان پیوستند، اما صاحب تفسیر المیزان اختصاص این آیه به دو گروه را رد می‌کند و می‌گوید برای تمام امت اسلامی است و همه افرادی که در هر نقطه و زمانی به میدان آمدند جزو کسانی هستند که خدا از آن‌ها راضی است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیت خاص منطقه غرب کشور عنوان کرد: منطقه غرب کشور نخستین منطقه مورد تهاجم صدام خبیث و استکبار جهانی بود و مردم در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و آذربایجان غربی در میدان نبرد و دفاع مقدس حماسه‌هایی آفریدند و هیچگاه در دفاع از سرزمین صحنه را خالی نکردند.

منتظری با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بسیاری از جوانان سینه سپر کردند و در مقابل تهاجم دشمن ایستادند گفت: در اواخر دفاع مقدس نیز در عملیاتی که نوکران سرسپرده آمریکا در عملیات مرصاد آغاز کردند، مردم این مرز و بوم آن‌ها را در همان ابتدای شهر قصرشیرین زمینگیر کردند و هوای آن‌ها را که به دنبال رسیدن به تهران بودند به ذلت و خواری کشاندند.

دادستان کل کشور بیان کرد: حماسه‌هایی که این مردم آفریدند با حماسه‌های مردم در سراسر کشور توأم شد و هرگز از تاریخ کشور پاک نخواهد شد.

نقش مردم در پیدایش و استمرار انقلاب بی‌بدیل است

وی گفت: نقش مردم در پیدایش و استمرار انقلاب نقشی بی‌بدیل بوده است اما بین مردم نیز گروهی هستند که با الهام از آموزه‌های دینی در هدایت و راهنمایی مردم به سمت دفاع از ارزش‌ها گام برداشتند و علمایی بودند که با یکدیگر دست مودت و یگانگی دادند.

منتظری عنوان کرد: زمانی که دشمن تلاش می‌کرد از اختلاف قومیتی، نژاد و مذهب سوءاستفاده کند و به اهداف شوم خود برسد علمای بزرگ شیعه و سنی بودند که با وجود تلاش‌های دشمن وحدت و یگانگی را سرلوحه کار خود قرار دادند و اجازه ندادند دشمن بین آنان نفوذ و از این اختلاف در مذهب و قومیت بهره‌برداری کند.

وی گفت: در طول تاریخ هیچ حادثه‌ای همچون پیروزی انقلاب و حوادث بعد از آن را ندیده‌ایم که مردم و رهبران فکری و دینی نقش مستقیم در تحقق و استمرار آن داشته باشند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.