شاگردان دراگان اسکوچیچ در جریان سفر به کانادا تنها یک بازی تدارکاتی خواهند داشت و بلافاصله پس از برگزاری دیدار تدارکاتی با کانادا به تهران برمی‌گردند تا شاید بتوانند یک دیدار تدارکاتی در خانه و در حضور هواداران ایران داشته باشند.

پذیرایی گران یوزهای آسیا از شیرهای آفریقا!

هرچند هنوز مذاکرات برای دومین بازی تدارکاتی تیم ملی در جریان است، اما گفته می‌شود به احتمال فراوان پس از منتفی شدن دیدار تدارکاتی با اکوادور در ونکوور حالا مدیران فدراسیون پرونده بازی با سنگال را برای بار دوم به جریان انداختند تا شاید بتوانند با توجه به منتفی شدن یکی از دیدارهای تدارکاتی این تیم پیش از جام جهانی موافقت آن‌ها را برای بازی دوستانه با تیم ملی ایران جلب کنند.
گویا حمید استیلی به عنوان نماینده فدراسیون مسئول پیگیری این بازی شده است، به همین خاطر چند روز قبل وی به دیدار خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه رفته و از او درخواست کمک کرده تا از طریق وزارت امور خارجه نیز شرایط برگزاری این بازی پیگیری شود.
بر اساس پیگیری‌های خبرنگار قدس گویا سفیر ایران در سنگال ارتباط مطلوبی با رئیس فدراسیون فوتبال این کشور دارد، به همین دلیل چند وقت پیش پس از برگزاری فینال جام ملت‌های آفریقا در ملاقات با وی به او پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه با ایران را داده که وی در آن مقطع با برگزاری این بازی موافقت کرده، ولی به دلیل تقارن با دیدارهای تدارکاتی قبلی انجام این بازی مقدور نبود، اما حالا که یکی از بازی‌های دوستانه سنگال منتفی شده این فرصت وجود دارد تیم‌های ملی دو کشور با هم بازی کنند.

شرایط خاص سنگالی‌ها
اما تیم ملی سنگال که در آخرین رده‌بندی فیفا ۶ پله بالاتر از تیم ملی ایران و در رده هجدهم قرار دارد، برای حضور در تهران شرایط خاصی را مطرح کرده که حالا طرفین بر سر آن‌ها در حال مذاکره هستند تا اگر توافق نهایی صورت گرفت تیم ملی ایران بلافاصله پس از بازی با تیم ملی کانادا در تهران و ورزشگاه آزادی با این تیم بازی تدارکاتی داشته باشد.
گفته می‌شود شرط اصلی شیرهای ترانگا برای سفر به تهران، اختصاص یک پرواز چارتر از داکار به تهران است، که ستارگان این تیم اعم از ادرسیا گی و سادیو مانه مستقیم با هزینه ایران از آنجا به تهران بیایند، همچنین رقم قابل توجهی نیز از سوی این فدراسیون برای این بازی درخواست شده که طرف ایرانی در حال چانه‌زنی است که این مبلغ را کاهش دهد، که در این ارتباط قول‌هایی نیز به فدراسیون فوتبال داده شده اما از آنجا که فدراسیون نمی خواهد بی گدار به آب بزند تا در بن بست مالی گرفتار نشود، همچنان روش‌های درآمدزایی در حال بررسی است تا شاید مقدمات سفر سنگالی ها به تهران فراهم شود.
با این حال حضور یک تیم پر ستاره نظیر سنگال می‌تواند جذابیت‌های فراوانی برای هواداران فوتبال دوست ایرانی به همراه داشته باشد، اما مسئله اینجاست آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند تعهدات مالی که بابت برگزاری این دیدار عنوان شده است را عملی کند یا خیر؟ قطر، بلژیک، سنگال و اکوادور در یک گروه قرار دارند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.