یک روزنامه آمریکایی پیش بینی کرد این کشور در صورت جنگ با چین، شکست سنگینی متحمل خواهد شد.

روزنامه آمریکایی: در صورت جنگ با چین، شکست خواهیم خورد

به گزارش قدس آنلاین، واشنگتن اگزمینر هشدار داد اگر آمریکا بر سر تایوان وارد جنگ با چین شود، متحمل شکست سنگینی خواهد شد و این شرایط ممکن است باعث تغییر سیاست خارجی بسیاری از کشورها به نفع پکن شود.

واشنگتن اگزمینر در این خصوص گفت: چین به مدت یک دهه برای توسعه سامانه‌های نظامی خود سرمایه گذاری کرد که دسترسی واشنگتن به دریای جنوبی چین را قطع خواهد کرد. آمریکا در هر عملیاتی باید بر جنگ زیردریایی‌ها و عملیات هوایی متمرکز شود که در این صورت، گورستانی در زیر دریا برای ۶ هزار سرباز آمریکایی ایجاد خواهد شد.

روز گذشته بایدن در دیدار با فومیو کیشیدا، نسخت وزیر ژاپن مدعی شد چین با خطر دست و پنجه نرم می‌کند. رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آمریکا در صورت حمله چین به تایوان مداخله نظامی خواهد کرد یا نه؟ ادعا کرد این کشور متعهد به دفاع نظامی از تایوان است.

وی افزود: با ایده چین واحد موافقیم و آن را امضا کرده ایم، اما تسخیر تایوان به زور گزینه مناسبی نیست. چینی‌ها هم اکنون با پرواز بسیار نزدیک(به تایوان) و با تمام مانورهایی که انجام می‌دهند، در حال بازی با آتش هستند.

در حالی که دولت آمریکا روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، واشنگتن تاکید کرد که آماده است در صورت حمله ارتش چین به تایوان از این جزیره محافظت کند.

تایوان و چین پس از جنگی داخلی در سال ۱۹۴۹ از یکدیگر جدا شدند و تاکنون به طور جداگانه اداره می‌شوند. چین، تایوان را استانی از خاک خود می‌داند و مخالف استقلال آن است.

تایوان از سال ۱۹۷۱ از سازمان ملل اخراج شد و دیگر عضو سازمان ملل متحد نیست و به دلیل مخالفت جمهوری خلق چین با استقلال این جزیره، بسیاری از کشورهای جهان، تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.