هادی عطایی گفت: باید به دور از شعار زدگی در تئاتر دفاع مقدس کار کرد تا همه نسل‌ها جذب شوند.

لزوم پرداخت به دفاع مقدس و شهدا در آثار هنری در طول سال

به گزارش قدس آنلاین، نمایش «فریاد خاموش» به بررسی تاثیرات جنگ در دوران مختلف می‌پردازد؛ حین جنگ، پس از جنگ و زمان حال حاضر در سال ۱۴۰۱.

نمایش «فریاد خاموش» را محمدرضا عطایی‌فر در سال ۸۱ نوشته است و  هادی عطایی کارگردانش درباره تغییراتی که در  این نمایشنامه اعمال کرده می‌گوید: این نمایشنامه در ۷ اپیزود نوشته شده بود، اما من  فقط از سه اپیزود استفاده کرده ام.  

او از گارد داشتن  تماشاگران نسبت به تئاتر جنگ و  دفاع مقدس می‌گوید و اینکه مخاطب فکر می‌کند تئاتر این حوزه شعار می‌دهد.

به گفته عطایی، «فریاد خاموش» شعارزده نیست. عطایی خود را صرفا راوی اتفاقات رخ داده در جنگ بدون هیچ نگاه سیاسی و اجتماعی خاصی می‌داند. او می گوید کارش نشان دادن اتفاقات و موضوعات جنگ بوده و نه قضاوت یا همدردی کردن.   

در تمام ایام سال باید از شهدای جنگ یاد کرد نه فقط هفته دفاع مقدس

بازیگران این سه اپیزود به صورت مونولوگ و تک گویی به شرح روایت می‌پردازند و در صحنه آن نیز به صورت مینیمالیستی از المان‌های جنگ استفاده شده است.  

در تمام ایام سال باید از شهدای جنگ یاد کرد نه فقط هفته دفاع مقدس

عطایی در ادامه بر لزوم پرداخت به دفاع مقدس و جنگ در تمام ایام سال تاکید می‌کند: موضوعات زیادی در حوزه دفاع مقدس داریم که به آن پرداخته نشده است؛ مثلا  برخی جانبازان بخش اعصاب و روان یا کسانی که به هنگام خواب دچار خفگی می‌شوند.  

در تمام ایام سال باید از شهدای جنگ یاد کرد نه فقط هفته دفاع مقدس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.