معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: این شرکت رتبه نخست فعال سازی واحدهای صنعتی راکد را در سال ۱۴۰۰ در بین استانهای کشور به دست آورد.

خراسان رضوی رتبه نخست فعال سازی واحدهای صنعتی راکد کشور را به دست آورد

به گزارش قدس آنلاین، محمد احسانی اظهار کرد: پارسال شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی موفق به بازگرداندن ۹۵ واحد تعطیل شده به عرصه تولید شد.

وی اضافه کرد: برای احصای واحدهای راکد و کمک به فعال سازی آنها، پارسال گروهی از مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان به همراه مشاوران تخصصی از همه شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی بازدید کردند که چنین اقدامی تاکنون بی سابقه بوده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: بودجه شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هم پارسال۱۷ برابر شد و به عدد ۱۸ میلیارد تومان رسید که چهار میلیارد تومان اضافه بر این بودجه صرف فعال سازی واحدهای راکد، آموزش و توسعه خوشه های صنعتی و شناسایی خوشه های جدید شد.

احسانی افزود: در بازدیدهایی که از شهرک های صنعتی خراسان رضوی انجام شد همه خدمات این شرکت برای تولیدکنندگان از طریق سامانه مربوطه معرفی شد و با راه اندازی میز خدمت در آن شهرک ها، حضور صاحبان واحدها در مشهد برای رسیدگی به کارشان به حداقل رسید.

وی ادامه داد: ۲۰ مشاور صنعتی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی به تولیدکنندگان خراسان رضوی در سامانه مربوطه ثبت نام و احراز هویت شدند و تخصص آنها مورد تایید قرار گرفت تا صاحبان تولید با بهره گیری از این مشاوران و انعقاد قرارداد با آنان بتوانند برای برطرف کردن مشکلات خود اقدام کنند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: این شرکت پیگیر همه مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی با هر دستگاه اجرایی است و ۸۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه های مشاوران را نیز این شرکت پرداخت می کند و از هیچ حمایتی برای فعال سازی واحدها و توسعه آنها فروگذاری نمی شود.

احسانی افزود: بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها به صورت میدانی انجام می شود و همراه با مدیران آن شهرستان همه مسائل و مشکلات احصا و برای آن چاره اندیشی می شود.

وی اضافه کرد: در بازدیدهای به عمل آمده از واحدهای صنعتی استان، بسیاری از ماشین آلاتی که به دلیل غیرفعال شدن خطوط تولید بلااستفاده مانده بودند احصا شدند و برای فعال سازی این ماشین آلات، ایده "تولید بدون کارخانه" را آغاز کردیم تا از این طریق بین استارتاپها و صاحبان ایده و فناوری و صاحبان واحدهای صنعتی دارای ماشین آلات بلااستفاده ارتباط ایجاد کرده و نقص تولید را با بهره گیری از ایده های آنان برطرف و ماشین آلات را دوباره به کار بیندازیم.

وی ادامه داد: در مجموع بخش تولید خراسان رضوی ظرفیت های بی شماری برای توسعه دارد که اگر شرکت شهرک های صنعتی استان همه ظرفیت های خود را به این بخش اختصاص دهد باز هم با کمبود نیرو و زمان مواجه خواهد بود.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد، شهرک صنعتی و ۲۱ واحد، ناحیه صنعتی است و از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آنها در حال انجام است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.