رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۵۲تیم عملیاتی این جمعیت شامل ۲۲۱ امدادگر ونجاتگر تخصصی با به‌کارگیری تجهیزات لازم در عملیات متروپل مشارکت دارند و این عملیات تا یافتن آخرین فرد مفقودشده ادامه دارد.

۵۲ تیم عملیاتی هلال‌احمر درجست‌وجوی مفقودان سانحه متروپل

به گزارش قدس آنلاین پیرحسین کولیوند در تشریح آخرین گزارش امدادرسانی در عملیات ریزش ساختمان متروپل گفت: روز دوشنبه دوم خردادماه و پس از دریافت گزارش ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل، تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر از شعبه آبادان به محل، اعزام و با توجه به شدت حادثه به ۲ فروند بالگرد برای انتقال احتمالی مصدومان، اعلام آماده باش شد. بلافاصله پس از ارزیابی حادثه نیز تیم‌های واکنش سریع و سگ‌های زنده یاب هلال‌احمر به محل حادثه اعزام و خودروی ارتباطات رادیویی هلال‌احمر هم برای پوشش ارتباطی در منطقه مستقر شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: در حال حاضر ۵۲ تیم عملیاتی شامل ۲۲۱ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در عملیات امدادی ساختمان متروپل مشارکت دارند. همچنین ۴۶ خودروی عملیاتی شامل ۳۸ دستگاه خودرو از خوزستان و ۸ دستگاه از استان‌های معین (۹ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه خودرو نجات، ۲۱ دستگاه خودرو پشتیبانی، ۲ دستگاه خودرو ارتباطات، یک دستگاه خودرو فرماندهی، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و …) در این عملیات به‌کارگیری شده است.

کولیوند گفت: تاکنون (ساعت ۱۴ امروز؛ پنجم خردادماه)، ۵۶ نفر در متروپل دچار حادثه شده‌اند که بنابر گزارش سازمان اورژانس کشور، ۳۷ نفر مصدوم شده و براساس گزارش وزارت کشور، ۱۹ نفر جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

وی از نجات هفت نفر از زیر آوار توسط سگ‌های آنست (جست‌وجو و نجات) و دستگاه‌های الکترونیکی زنده یاب خبر داد و با اشاره به اینکه سگ‌های جست‌وجوگر هلال‌احمر پس از مدتی از انجام عملیات نیاز به جایگزین دارند، اظهار کرد: امروز تیم‌های سگ‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر از استان‌های فارس، اصفهان و کرمانشاه در محل حادثه حاضر شده‌اند و برای جایگزینی نیروهای امدادی و به کارگیری نیروهای تازه نفس نیز، تیم‌های تخصصی جست‌وجو در آوار از استان‌های کرمان و ایلام به آبادان رسیده‌اند.

به‌کارگیری ۶۰ دستگاه تجهیزات ارتباط بی‌سیم

رئیس جمعیت هلال‌احمر تجهیزات به‌کار گرفته شده در این عملیات را شامل بیل مکانیکی و تجهیزات آوار برداری و همچنین ست‌های هیدرولیک و تجهیزات بتن‌بر برای سرعت بخشی به عملیات آواربرداری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، پوشش ارتباطات رادیویی با اعزام کارشناسان تخصصی هلال‌احمر از استان‌های بوشهر، لرستان و ایلام به همراه ۶۰ دستگاه تجهیزات ارتباط رادیویی بی‌سیم دستی و خودروی ارتباطات سیار در محل حادثه انجام شده است.

فعال شدن تیم‌های سحر و بازپیوند خانواده

کولیوند با اشاره به اینکه تیم RDH هلال احمر خوزستان نیز جهت پشتیبانی از حوزه درمان و اورژانس امروز در منطقه فعال شده، افزود: تیم‌های بازپیوند خانواده برای حمایت از خانواده مفقودین و تیم‌های سحر (ساماندهی حمایت‌های روانی) هم برای ارائه حمایت‌های روانی و اجتماعی به خانواده‌های آسیب دیدگان در محل حادثه حضور دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: عملیات آوار برداری و جست‌وجوی مفقودین زیر آوار ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.