رادیو فرهنگ با سه ویژه برنامه مناسبتی، رنگ آمیزی جدیدی به جدول پخش خود داده است.

«دختران آفتاب» و پویش «صدای خرداد»؛ تازه‌های رادیو فرهنگ

به گزارش قدس آنلاین، برنامه‌های «کشف الاسرار»، «زادگاه»، «دختران آفتاب» و پویش «صدای خرداد» عناوین جدیدی هستند که به جدول پخش رادیو فرهنگ اضافه شده‌اند.

دختران آفتاب روایتی داستانی نمایشی برای دختران

«دختران آفتاب» برنامه‌ای جدید از رادیو فرهنگ است که به شیوه داستانی به سوالات و شبهات پیرامون زنان و دختران پاسخ می‌دهد.

علیرضا نداف مدیر تولید و تامین و وتهیه کننده این برنامه گفت: دختران آفتاب برنامه‌ای برگرفته از کتابی با همین نام و به شیوه روایی- نمایشی در گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ تولید شده و از امشب هفتم خرداد ماه از ساعت ۱۵؛۲۳ به مدت پانزده دقیقه پخش می‌شود.

به گفته وی این برنامه که فرایند تولید و ضبط آن نزدیک به ۹ ماه زمان برده است براساس کتاب دختران آفتاب است که استاد محمد باقر خلیلی پیشکسوت نویسندگی برای رادیو تنظیم کرده است و فروغ انصاری داستان‌ها را بازی و روایت می‌کند. در این برنامه به برخی از پرسش‌های مطرح در حوزه نقش اجتماعی زنان با بیانی روان و داستانی پاسخ می‌دهد.

نداف می گوید در این برنامه تلاش شده منزلت، شخصیت و جایگاه واقعی زن را به خودش، اطرافیانش و جامعه اش همان گونه که شایسته و بایسته وی است بشناسانند و به زیبایی و در سبک و شیوه داستانی به بسیاری از پرسش‌های مطرح درباره نقش اجتماعی زن و لوازم و پیامدهای آن اشاره شده است.

بحث‌های این برنامه پیرامون ابهام‌ها و دغدغه‌های ذهنی جوانان و با مضامینی تربیتی و نقدهای اجتماعی است. کتاب دختران آفتاب که این برنامه بر اساس آن شکل گرفته است را امیر حسین بانکی پور، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند نوشته‌اند که توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده است.

معرفی مفاخر ملی و استانی در «زادگاه» رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ از امروز برنامه جدیدی با عنوان «زادگاه» را ساعت ۱۵:۰۰ روانه آنتن می‌کند. به گفته گودرزی تهیه‌کننده برنامه، این برنامه ضمن معرفی مختصر روستاهای کشورمان، به معرفی مفاخر ملی  آن منطقه نیز می پردازد. مفاخری که در سطح ملی اثرگذار بوده اند و به نوعی پیوند مفاخر فرهنگی و شخصیت‌های تاثیر گذار با زادگاه آن‌ها در روستاهاست.

تازه های رادیو فرهنگ روی آنتن می رود/

این برنامه مستندگزارشی است که گزارش آن از مراکز ارسال می‌شود و شامل همه‌ی روستاها و شهرهای کوچک کشور است. میر رضی الدین ارتیمانی عارف و شاعر از روستای آرتیمان استان همدان، سید جلال الدین محدث ارموی مصحح متون کهن و قرآن پژوه از ارومیه و... از جمله آنها هستند. گفتنی است؛ امروز در برنامه «زادگاه» گذری بر زندگی آیت الله حسن زاده آملی می‌شود و در گزارشی از مرکز مازندران روستای «ایرا» معرفی خواهد شد.


مستند «زادگاه» شنبه، یکشنبه و دوشنبه پخش می‌شود

«کشف الاسرار» روایتی ماندگار از زندگی و زمانه امام خمینی (ره) است که به همت گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ، در ۱۲ قسمت از امروز شنبه ۷خردادماه ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره) در جدول پخش رادیو فرهنگ قرار گرفته است.

تازه های رادیو فرهنگ روی آنتن می رود/

 به مناسبت ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، رادیو فرهنگ با همکاری صدای استان‌ها پویش «صدای خرداد» را هم به صورت سراسری برگزار می‌کند که ویژه روایت مردمی در قالب پادکست از وصیت نامه سیاسی و الهی آن بزرگوار است. علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فایل‌های صوتی ۳ تا۵ دقیقه‌ای تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ارسال کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.