رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حوادث پلاسکو و متروپل تأکید کرد: باید از این حوادث درس عبرت بگیریم و نباید اجازه دهیم که درخواست‌های طبقات اضافی بلای جان و مال مردم شود.

چمران: اجازه ندهیم ساخت و سازهای غیراصولی بلای جان و مال مردم شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی چمران در آغاز شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی صلح گفت:‌ همان طور که همه می‌دانیم این نامگذاری‌ها صوری است؛ چرا که نه سازمان ملل تاکنون توانسته صلحی را فراهم کند و نه در این محل تصمیمات عادلانه‌ای گرفته می‌شود.

وی با اشاره به حادثه ساختمان متروپل آبادان گفت:‌ تسلیت مجدد به شهروندان آبادانی و هم وطنان کشورمان دارم. تلخی خرابی‌ها و داغی که بر دل‌ها نشسته دیگر اجازه نخواهد داد که تخلفات بر ساخت و سازها ادامه یابد. بایستی از این حادثه درس عبرت بگیریم و مسئولان نباید اجازه دهند که درخواست‌های طبقات اضافی بلای جان و مال مردم شود.

چمران ادامه داد: امیدوارم تیم ۵۰ نفره ای که از شهرداری تهران به آبادان رفته اند مورد رضای الهی قرار گیرند ما همیشه باید از این حوادث درس عبرت بگیریم ساختمان‌های ناپایداری در تهران وجود دارند و با وجود اخطار هنوز زندگی در آنها ادامه دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه عوامل مختلفی منجر به وقوع این حادثه در آبادان شدند، افزود: باید پس از کارشناسی دقیق به نتیجه مورد نظر رسید ساختمان سازها نباید به دنبال افزایش بنا باشند وقتی نقشه یک ساختمان تغییر می‌کند دیگر آن ساختمان همانند ابتدای خود نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در دوره چهارم شورای شهر تهران مصوبه‌ای به تصویب رسید که در بستر آن اضافه بنا ممکن نبود و ساختمان سازها نباید تقاضای اضافه بنا داشته باشند شورای شهر نه تنها هیچگاه این دستور را نمی‌دهد بلکه مانند ساختمان علاءالدین دستور تخریب را نیز صادر می‌کند و ساختمان سازها با افزایش یک طبقه جان و مال مردم را به خطر نیندازند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.