بسته محتوایی شعر ویژه دهه کرامت با حضور شاعران و مداحان اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

رونمایی از بسته محتوایی شعر ویژه دهه کرامت در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، آیین رونمایی از بسته محتوایی شعر ویژه دهه کرامت،  با حضور جمعی از شاعران و مداحان جوان و پیشکسوت استان خراسان رضوی در رواق دعبل حرم مطهر رضوی برگزار شد.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به تشکیل کارگروه شعر و ادب رضوی گفت: با پیشنهاد تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر تولید اشعار فاخر و غنی، از ٢ سال پیش بسته‌های محتوایی شعر ویژه مناسبت‌های مختلف جمع‌آوری، گزینش و تولید شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین شریعتی‌نژاد افزود: امسال برای ورود آگاهانه و پرشور به دهه کرامت، بسته محتوایی شعر و تصنیف دهه کرامت رونمایی شد تا در مراسم‌های مختلف، این اشعار توسط مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) قرائت شود.
وی محتوای غنی و اثربخش برای تأثیرگذاری بر مخاطب را از جمله ویژگی‌های این بسته شعری عنوان کرد و ادامه داد: این اشعار که با مضامین مختلف سروده شده به تائید استاد برجسته شعر و ادب محمدجواد غفورزاده «شفقِ» رسیده است. 
در ادامه این مراسم علیرضا خاکساری، مسئول کارگروه شعر و محتوای آیینی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه رسالت این کارگروه، تولید و گزینش اشعار خاص است، گفت: یکی از ویژگی‌های بسته‌های محتوایی، لحاظ کردن ارزش افزوده برای اشعار و تلفیق شعر با مضامین آیات و روایات است. 
وی ادامه داد: همچنین کشف استعدادها و بهره‌گیری از شعرای مهجور و جوان و استفاده از آثار آن‌ها در این مجموعه از دیگر ویژگی‌های این بسته محتوایی به شمار می‌آید. 
خاکساری با اشاره به سرفصل‌های بسته محتوایی شعر و تصنیف دهه کرامت، تصریح کرد: این بسته در چهار بخش حضرت معصومه(س) و دیگر امام‌زادگان ایران، رحلت امام خمینی(ره) و ادبیات مقاومت، مدح و منقبت امام رضا(ع) و تصنیف تهیه و در قالب‌های مختلف شعری منتشر شده است.  
مسئول کارگروه شعر و محتوای آیینی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه بیش از ١١٠ اثر در این بسته منتشر شده اضافه کرد: شعر و کودک و نوجوان، اشعار کمتر استفاده شده از قدما، احتجاجات و مناظرات امام رضا(ع) و بیداری اسلامی در شعر امام خمینی (ره) محتوای این بسته را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.