مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با همراهی مودیان و نیکوکاران در سال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب در استان جمع آوری و هزینه شد.

جمع آوری ۱۲۸ میلیارد تومان زکات در خراسان رضوی

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در همایش مشترک دبیرخانه شورای زکات و جهادکشاورزی خراسان رضوی با اعلام اینکه زکات جمع آوری شده با اولویت محرومان هزینه می شود، ادامه داد: باتوجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده، در استان نیز بیش از ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده در امور محرومان هزینه می شود.

وی به پیام و منویات رهبری در خصوص ادای فریضه زکات اشاره داشت و ادامه داد: دستگاه های متولی در این امر با همراهی خوب و مناسب می توانند نسبت به پررونق تر شدن این امر الهی نقش ایفا کنند.

سلم آبادی با اعلام اینکه مردم ثابت کردند که در هر شرایطی نسبت به ادای فریضه زکات اقدام می کنند، افزود: باتوجه به ظرفیت ها و محدودیت های اقلیمی منطقه برای جمع آوری این فریضه الهی باید اقدام لازم صورت گیرد تا زمینه رفع مشکلات فراهم شود.

همچنین در این مراسم مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از سال ۹۰ شاهد منسجم شدن بحث زکات هستیم، ادامه داد: مشکلات بر سر راه این فریضه الهی را باید با کمک همه حل و فصل کرد.

حجت الاسلام احمدی پناه، با اعلام اینکه اگر به زکات به صورت عملی پرداخته شود، فقیر نخواهیم داشت، اظهار کرد: همه مامور به وظیفه هستیم و ترویج و فرهنگسازی و جمع آوری زکات منحصر به افراد محدودی نمی شود.

محور اصلی زکات، کمیته امداد است

رئیس جهادکشاورزی خراسان رضوی نیز در این همایش  گفت: محور اصلی زکات، کمیته امداد است که لازم است همه دستگاه ها برای ترویج این اقدام خداپسندانه به کمک این نهاد بیایند.

محمدرضا اورانی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا با کمک زکات،  فقر  در روستاها و جامعه روستایی ریشه کن و از تولید آن جلوگیری شود.

همچنین در این مراسم، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث زکات، بیشترین جامعه هدف شامل کشاورزان و دامداران می شود، ادامه داد: به این منظور باید برای ترویج فرهنگ خیر و افزایش اعتماد عمومی در میان عموم مردم و به ویژه کشاورزان و دامداران  علاوه بر ایجاد ارتباط های حضوری به آنها ارائه گزاش داد.

مجید غلامی با اعلام اینکه در بخش تبلیغات با استفاده از همه امکانات و بسترهای موجود باید اقدام کرد، ادامه داد: باتوجه به خشکسالی های سالهای اخیر باید پرداخت زکات را به همه محصولات تعمیم داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.