همزمان با فرا رسیدن ایام دهه کرامت بالغ بر ۸ هزار رویداد کتاب محور در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.

بالغ بر ۸ هزار رویداد کتاب محور در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، همزمان با فرا رسیدن ایام دهه کرامت بالغ بر ۸ هزار رویداد کتاب محور در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه کرامت گفت: کرامت در لغت به معنای سخاوت، جوانمردی و بخشندگی و در مفاهیم انسانی و دینی به معنای بزرگواری است. براساس احادیث و توصیه های بزرگان کرامت یکی از اصول مهم در دین اسلام به شمار می آید.
وی تصریح کرد: با توجه به احادیث موجود از ائمه اطهار (ع) می توان به راحتی نتیجه گرفت که کرامت در دین اسلام به معنای کوچک شمردن دنیا و مهار هواهای نفسانی نیز است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی یکی از اصلی‌ترین دلایل نامیدن این دهه را به نام کرامت، شخصیت سرشار از سخاوت و بزرگواری حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) عنوان کرد.
وی با اشاره به هدف کتابخانه ها مبنی بر ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در کنار ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: تمام تلاش همکارانم در مجموعه کتابخانه های عمومی بر آن است تا بستری موثر و مفید برای آشنایی بیشتر جامعه با سبک و سیره زندگی شخصیتها و مفاخر بزرگ دینی و اسلامی فراهم سازیم تا بتواند نقش فانوسی روشن در تاریکه راه زندگی پر مشغله امروزی ایفا کند.

حجت الاسلام  سبزیان ادامه داد: از همین رو در نظر داریم تا همزمان با دهه مبارک کرامت بالغ بر ۸ هزار برنامه های فرهنگی کتاب محور اعم از مسابقات کتابخوانی، جلسات خوانش کتاب های امام رضایی، نمایشگاه کتاب «کرامت» با محوریت سیره امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، نشست دختران کتابخوان، برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار برگزیده در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و جلسات جمع خوانی احادیث رضوی را در کلیه کتابخانه های استان برگزار نمائیم.
وی همچنین از تشرف دسته جمعه کتابداران به حرم مطهر امام رضا(ع) و امضای میثاق نامه خادمی آن حضرت در کتابخانه های عمومی، راه اندازی کاروان «کتاب و کرامت» در مناطق روستایی و حاشیه شهر، نمایشگاه پوستر رضوی با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در نگارخانه کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهدمقدس، برگزاری محافل ادبی «کریمانه»  و برگزاری کارگاه های آشنایی با زیباهایی کلام اهل بیت (ع) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در خصوص برنامه های ترویجی این ایام گفت: افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی ۸» شهرستان مشهد، عضویت رایگان و بخشودگی جرائم و تجلیل از نویسندگان خراسانی فعال درحوزه رضوی نیز از جمله فعالیتهای دیگر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.