جمعی از ائمه جمعه ایالت های کشور هندوستان امروز با حضور در مسجد مقدس جمکران با محمد کاظم پورامینی قائم مقام تولیت این مکان مقدس دیدار و گفت وگو کردند.

 تشرف جمعی از ائمه جمعه ایالت‌های هندوستان به مسجد مقدس جمکران

به گزارش قدس انلاین، جمعی از ائمه جمعه ایالت های کشور هندوستان امروز با حضور در مسجد مقدس جمکران با محمد کاظم پورامینی قائم مقام تولیت این مکان مقدس دیدار و گفت وگو کردند. 

پورامینی در این دیدار با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه عظیم تشیع همواره مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) و مورد توجه بزرگان دینی ماست اظهار کرد: مراجع و علماء بزرگ شیعه همواره در این مکان مقدس حضور یافته و توصیه موکد به حضور در این مکان مقدس داشته و دارند. 

وی با اشاره به اینکه امروزه این مسجد به برکت انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری وسعت زیادی پیدا کرده و مرکز ثقل فعالیت های دینی، عبادی و مهدوی است ابراز کرد: در مناسبت های مختلف به ویژه نیمه شعبان با برگزاری مراسم عظیم جشن میلاد امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  و دیگر برنامه های فرهنگی تمام فضاهای مسجد مملو از جمعیت می شود و بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت این مکان مقدس، خادمان مسجد توان خود را برای تسهیل بهره‌مندی مشتاقان و ایجاد فضای معنوی و قدسی برای استفاده‌ی روحی و فکری مؤمنان، به کار گرفته اند.

پورامینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تولیت مسجد مقدس جمکران علاقه خاصی به شیعیان خطه هندوستان دارند و همواره توصیه هایی به خادمان در خصوص خدمت ویژه به شیعیان مخلص این کشور دارند، گفت: شیعیان زیادی از کشور هندوستان علیرغم فاصله طولانی و مشکلات زیاد به مسجد مقدس جمکران مشرف می شوند که قطعاً عشق به اهل بیت(ع) این مسافت را بر آنان سهل می کند و ما نیز در حد بضاعتمان برای تکریم آنان تلاش می کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم این مکان مقدس را به گونه ای آماده کنیم که زائران بتواند به راحتی به این مسجد مشرف شوند و بدون دغدغه و در آرامش به عبادت بپردازند بیان کرد: ۶ شبستان در مسجد مقدس جمکران با مساحت های ۸ تا ۱۰ هزار مترمربع احداث وچهار شبستان آن تکمیل شده است و دو شبستان کاظمین و امام رضا(ع) در حد ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه این ساخت و سازها با نذور و هدایای مردم در حال اجراست، گفت: اخیرا بابی با عنوان وقف مهدوی باز کردیم تا هر شخصی بتواند با هر توان مالی در ساخت و ساز مسجد مقدس جمکران مشارکت کند. 

پورامینی با بیان اینکه جشن بزرگ نیمه شعبان به فصل زمستان رسیده است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با کمک های مردم و خیرین شبستان های باقی مانده را تکمیل کرده و سیستم گرمایشی و سرمایشی آن را نیز فراهم کنیم تا بتوانیم پاسخگوی حضور میلیون ها عاشق امام زمان(عج) از سراسر جهان در این مکان مقدس باشیم.

ائمه جمعه ایالت های کشور هندوستان نیز در این دیدار ضمن ابزار خرسندی از حضور در مسجد مقدس جمکران برای برگزاری مشترک برنامه های فرهنگی با موضوع مهدویت اعلام آمادگی کرد. 

اقامه نماز در مسجد مقدس جمکران و بازدید از موزه دین و دنیا از دیگر برنامه های ائمه جمعه ایالت های هندوستان در میعادمنتظران بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.